09 Julai 2009

Penentuan Kes Liwat Anwar diketahui Hari Ini

by : http://johordaily.blogspot.com/

KUALA LUMPUR – Kes liwat Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim akan diketahui hari ini. Hakim Datuk Mohamad Zabidin Mohd. Diah dijadual mendengar terlebih dahulu dua permohonan Ketua Pakatan Rakyat itu yang difailkan pada bulan jun 2009.

Sebelum ini Ketua Angkatan Muda (AMK) PKR, Shamsul Mohd Akin dalam sidang akhbarnya mendakwa ada unsur untuk memenjarakan Anwar dalam kes lewat ini. Ketua AMK Johor, Zabidie Abas berkata dalam blognya, beliau mendakwa ada usaha bersungguh-sungguh Perdana Menteri untuk memenjara Anwar walau dengan apa cara sekalipun.

Anwar, telah mengaku tidak bersalah atas pertuduhan meliwat bekas pembantunya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan, 24, di Unit 11-5-1, Kondominium Desa Damansara, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara di sini di antara pukul 3.01 petang dan 4.30 petang, 26 Jun tahun lalu.

Sementara itu Mohd Saiful masih merayu-rayu di blognya agar rakyat mempercayai sumpahnya. Blog bekas ahli PKR iaitu Gerakan Anti PKR masih bertalu-talu mengeji Anwar dengan pelbagai cercaan termasuk menyamakan Anwar dengan pemimpin Yahudi.

Majlis Peguam pula yang saban hari bergelumang dengan ratusan ribu kes yang diseliakan oleh ribuan ahlinya mendakwa pertuduhan itu terlalu banyak kemuskilan dari segi bukti dan keterangan.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

berani kerana benar, takut kerana salah! Anvar abraham yg korang sanjung2 tu sebenarnya takut..sbb dia tahu dia bersalah!

ingat, balasan pedih dari ALLAH SWT yg akan anda terima kelak kerana bersekongkol dgn kezaliman serta kemungkaran!

Tanpa Nama berkata...

Hidup saudara Anwar ibrahim..rakyat malaysia yg cerdik pandai sentiasa bersama mu..

Tanpa Nama berkata...

macam laaaaaa Najib tu berani sangat... ajak debat pon lari....