15 Ogos 2009

Berjubah dan berserban...

Berceramah di Padang Awam Pekan Kuala Kedah, ADUN Titi Serong dengan penampilan berjubah dan berserban sedang mengupas Isu Perak dan mendapat perhatian dari yang hadir. Inilah penampilan yang biasa dilihat oleh warga Titi Serong yang menjadi kegemaran ADUN tersebut sejak dia belum menjadi ADUN lagi.

17 ulasan:

Awanama berkata...

Berjubah dan berserban tidak semesti nya menunjukan beliau akan dijamin olih Allah untuk masuk syurga.

Allah sahaja yang tahu bagaimana isi hatinya.

Al Fathihah buat Ustaz Asri..

Pemburu Syahid berkata...

Salam....

Perlu ker masuk bakul angkat sendiri.....

Unknown berkata...

Betul tu "tanpa nama"...hati itu yang di nilai oleh Allah, moga-moga hati si pemakai jubah dan serban senantiasa di dalam jagaan Allah dan tetap ikhlas kerana Nya

Awanama berkata...

ni yang dok ngomen gambar yb akuk ni kalau bukan umno mesti jenis mangkuk hayun.biarlah kalau orang buat baik mcm pakai serban dan jubah ok la, ni dok nak temgok hati la, niat la, tu najib bini dia tak pakai tudong pakai niat apo ?

Awanama berkata...

betoi tanpa nama7:49, magkuk ayun diatas dah tak boleh pakai lagi....

Pemburu Syahid berkata...

Dalam hal nih bukan soal PAS atau UMNO.Soalnya hati. Perlu ker masuk bakul angkat sendiri? Itu soalannya.

Kalau setakat berani bagi komen atas nama ANON, sama taraflah dengan anak buluh betung.

Fahami isu sebelum beri pandangan. Jangan hentam sembrono jer. Kalau hentam sembrono, maka takde bezalah kita dengan UMNO.

Awanama berkata...

apa hal semuani,
ngok la semuanya.
itu hak YB Idham, nak pakai macam mana.
dah ni blog dia, ikut dia nak kata apa pun,
yang kamu persoalkan niat dia, masuk bakul ke, apa ke, kalau kamu nak tulis juga buat blog sendiri.

pawang

Awanama berkata...

eh, yang korang sibuk pasal YB ni apa hal, ini kan blog dia, nak masuk bakul ke, dak naik lif ke, apa lu susah, ngok betul. memang betul ini semua blogger upahan umno melalui JASA. tak nak baca jangan masuk blog ni.

pawang

FFF berkata...

tu pun nak kecoh...yang penting tggjawab menegakkan syi'ar, Ust. Khalil Idham dah laksanakan, korang ade buat ke mslhnye. Mgkn nak pakai kupiah kat tengah msyarakat pun malu mgkn.

Mslh hati, tu mslh yg ditentukan oleh ALlah, ape kapasiti korg nak ckp bukan2 kat ust. s/ada beliau ikhlas @ tak?

korg pk la sndiri...

Awanama berkata...

xsilap aku blog ni mmg milik YB tp kdg2 pembantu dia yang tolong posting.. Dulu pun dia penah bagitau.. Hangpa yang nak kecoh2 sal apa??

Awanama berkata...

alhamdulillah. serban dan jubah adalah pakaian rusulullah. Mengikut sunnah rasulullah adalah kewajiban kita semua disamping itu pahala pun dapat.

Muhammad Fahmi berkata...

dalam Islam, kalau seseorang itu melakukan sesuatu perkara yang baik adalah tidak salah untuk menceritakan kebaikan itu kepada orang lain. tujuannya hanyalah supaya apa yang dilakukan itu menjadi teladan untuk dicontohi. kepada yang tak bersetuju tu nampak sangat tak berilmu/malas pergi dengar kuliah agama. kantoi!

Awanama berkata...

sya tahu sangat kalau yang jenis perleceh orang pakai seraban dan jubah ni dia mesti tak pernah pakai.Lebih baik lagi orang sikh yang pakai serbannya hari dari tanpa nama yang dok pandai mengata saja.dah tu kalau suruh pakai serban ingat boleh pengsan la tu. jauh lagi nak berjubah maklumlah kopiah pun jarang berada di kepala...

wan afiq berkata...

pakai serban pon nk kecoh puak2 umno nie..benda tue kan elok..org2 umno nie mmg..yang terdedah, terbukak tue jer diorg suka nyer..

http://wanafiqgroup.blogspot.com/

mohd amim berkata...

betul tu, blog yb, mesti dia tulis macam tu. hal ikhlas tak ijhlas, yb punyer pasal. kmungkin yb nak bagi tahu yang dia pakai serban semasa ceramah yang mana tak semua orang buat macam tu, tambahan pula dia tu asal yer cina islam. cina masam islam. yang dok sibuk komen pasal dia apa hal. paling tidak dia nak tunjuk yang pakai serba tu sunnah rasul. yang dok komen org pakai baju apa hal. kalau hangpa tulis dalam blog hangpa macam tu mesti ada yang komen.

Muhammad Fahmi berkata...

Penyakit kronik orang Melayu bukan H1N1 tapi penyakit KURANG ILMU - Bila kurang ilmu maka kita akan senang ditipu dan digula-gulakan. Tapi kalau kita ada ilmu, insyaAllah ilmu tersebut akan menjaga kita dari terus terjerumus dalam kebodohan. Bila dah cerdik sorry la nak sokong UMNO

Awanama berkata...

psal hati takde siapa yg tahu,, malaikat pun tak tau isi hati kita.Saya yakin YB nak sebrkan benda yang baik