18 Ogos 2009

Berubat H1N1 cara Thai

Oleh : mohd yusop

Mari kita sama-sama mencuba. Jika diizin oleh Allah SWT, maka akan ada hasilnya. Cara mereka mengubati penyakit selsema babi.
bahan2nya adalah:

1. air kelapa
2. kurma
3. mangkuk


cara2nya

1. masukkan kurma ke dalam mangkuk
2. tuang air kelapa
3. biar sejam dua
4. minum air kelapa bersama makan kurma



10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Petua ni tak mudarat diri kalau diamal.Kalau tak berkesan pun sekurang-kurangnya kenyang perut makan korma dengan ayaq nyok.Cuma kalau boleh tolong bagi tau petua ni sumber daripada mana (kitab atau...).Tapi rasanya depa kat Thailand tak amal kot.Depa mati ramai jugak.

Tanpa Nama berkata...

Cuba aje laa.. banyak zat tu..

Tanpa Nama berkata...

seorang doktor ketika merawat saya kerana demam viral berkata sebaiknya meminum air kelapa 3 biji sehari selama beberapa hari sebelum mengambil sebarang ubatan kerana ia lebih mujarab merawat demam viral. H1N1 tak tau la tapi cuba la try... saya telah 2 kali mencuba untuk demam viral saya dan Alhamdulillah berkesan.

serupasekala berkata...

Seelok eloknya guna Kurma Nabi ( Yang sudah tersirat khasiatnya )

wan afiq berkata...

belum cuba belum tau...

http://wanafiqgroup.blogspot.com/

Cikgu Man berkata...

Salam,
kenapa kita tak cuba berubat dengan (minyak) Habbatus Sauda sedangkan nabi S.A.W ada bersabda "Tetaplah kamu dengan Habbatus Sauda kerana sesungguhnya ia dapat menyembohkan SEGALA JENIS PENYAKIT (dengan izin Allah S.W.T) kecuali As-Sam" sahabat bertanya "Apa yang dimaksudkan dengan "as-Sam ya Rasullullah", nabi menjawab "As-Sam ialah maut/MATI".riwayat sahih Bukhari dan Muslim. Jadi bagi ana, patutnya kita cuba cari Habbatus Sauda tu, sebagai seorg Islam,kita wajib percaya pada Hadith Nabi.
Habbatus sauda ni dinamakan jintan hitam, biasanya digoreng dengan minyak... jadilah dia minyak Habbatus Sauda. Setahu saya dia leh lawan segala jenis virus, barah,dan lain2 lagi.

Minyak lagi bagus sbb kita boleh guna luar dan dalam iaitu lumur kat mana sakit dan minum dengan air panas atau suam (jangan minum dengan air sejuk)
Saya ada cara-cara untuk berubat sendiri pakai minyak Habbatus sauda ni bagi setiap penyakit.
Kalu ada masa nanti saya akan cuba hantar kat ruangan ini insya'Allah.

Selain itu anda boleh jugak berubat dengan "teknologi hijau" baru dari Jerman dan Jepun iaitu NANO. Cuba tengok website
www.Air-Boom.com
untuk melihat testimoni dan kegunaan Nano.

cikguman

aufy007@yahoo.com.my

Tanpa Nama berkata...

salam yb,saya lihat perkerja pasar raya tidak memakai topeng mulut lalu ana bertanya kepada salah seorang perkerja.perkerja itu beritahu majikan tidak membenarkan mereka memakai topeng mulut kerana takut pelangan menyangka dipasaraya tersebut ada h1n1.ia terjadi di sebuah pasaraya di taiping.ana harap yb dapat mengambil perhatian tentang pekara ini.takkan dah kena baru nak mencegah.
lagi mudah ia diwajibkan terus sehingga wabak ini dapat dikawal.

Tanpa Nama berkata...

thai mati ramai tak la seramai mesia..tak silap mesia adalah negara asia yg paling banyak kes n kematian H1N1...sebab aper ye? mau pikir2 jap...
adekah sbb maksiat terlalu banyak?

Tanpa Nama berkata...

Salam... cuba kita sama-sama cari dan kaji negara mana yang berjaya mengawal wabak ni...kaedah apa yang mereka gunakan...dan apa tindakan pemimpin mereka...adakaa buat deeekk jaa..macam kita disini..jgn jadi cerita ayam yang dok tengok kawan dia yang dok kena sembelih..dia kata dia tak kena...so dia relex jaa..tau-tau dia pun kena juga...baru nak kalut...kiiookk..kioookk. paham kot nooo.

Tanpa Nama berkata...

jom p kaji jepun kes kat sana sampai 5 ribu ke atas tp tak dak lg kes kematian..pastu lg kalo kes yg sket la cam sudan n ukraine satu ke 2 kes gitu..jom kita selidik ape ye lgkh kwnlan depa sampai kes sket jumlah kematian sbb h1n1 mgla tak dak lgsg