24 November 2009

Kemalangan maut dihadapan bangunan SUK Perak

Zainal Ku/bumiperak@yahoo.com

IPOH 23 Nov 2009 Kemalangan maut berlaku di Jalan Panglima Bukit Gantang berhadapan Bangunan SUK kira-kira jam 7.40 pagi tadi. Seorang kerani wanita berumur 22 tahun bernama Norhayati binti Mohd Yusof dari Kampung Sungai Tapah, Manjoi maut ditempat kejadian. Mangsa yang dalam perjalanan menuju ke tempat kerjanya di Melati Wangsa, Ipoh dikatakan gagal mengawal motosikal yang ditunggangnya lalu dilanggar oleh sebuah lori yang sarat dengan muatan. Motosikalnya diseret sejauh 100 meter hingga terbakar. Sebelum ini sepasang suami-isteri telah terbunuh dalam kemalangan ditempat yang sama. Satu usaha pencegahan untuk mengelak kemalangan ini berulang harus dibuat oleh pihak berkuasa. -bp




17 ulasan:

wakenabeb71 berkata...

tuhan nak tunjuk kepada kerajaan haram BN..pas ni SUK perak n zambri dok kat depan tu masuk brita

MC_Shaharul berkata...

astaghfirullahalazim sungguh menyayat hati..innalillahhiwainnailaihirajiun..

Tanpa Nama berkata...

takziah keluarga mangsa...

YaMagoui berkata...

kemelut penghakiman kota seputeh dan penghakiman diperak,ada persamaanya.merujuk kata hakim dlm berbicaran keputusan kotaseputeh.SPR tidak rasional,ini jelas.sewajarnya pihak PR bangun membuat bantahan.rakyat kena menolak SPR,kerana mereka telah merobek sistem perundangan negara.kerana mereka lah punca telah mengelapkan undang undang,penyebab rakyat keliru.saya menyeru pada pihak berkenaan panjangkan usaha ini.

Tanpa Nama berkata...

Amaran untuk Zambry sebenarnya. Tapi biasalah... UMNO bukan nak faham dari rentetan tragedi demi tragedi yang berlaku di Perak sejak pegang tampuk kerajaan haram.

david ahmad muniandy berkata...

kalau sentiasa ada kemalangan jalanraya didalam pekan atau bandar yang sibuk cadangan saya adalah buat bumper setiap 10 meter bukan kilometer, masa tu lah keretakah, lori bersarat barang muatan yang berat dan mat rempit yang suka merempit pada waktu malam tak boleh nak pandu laju.

Tanpa Nama berkata...

Dikelantan banjir teruk tu apa cerita? Allah nak tunjuk juga tu pada najis?

post by Manjung Mari

Tanpa Nama berkata...

tuhan nak tunjuk kat tok guru nik aziz, sehari selepas dia lantik menantu nya ariffahmi jadi bos pmbk, papaniklan gambar nik aziz sedang lihat cucunya mengaji quran roboh ditiup ribut.

Pengawas_Negeri berkata...

Inna Lillahi wa Inna Ilaihi Rhoji3un... area tu tak silap mmg bhya aaa... sya ngan ayah sya slalu gi Ipoh nak gi tmpt kerja.... lalu kat area tu.... mmg nmpk bhya cam tu... slalu gak aaa terlintas... sah2 ada kmlgn maut di situ.... jap2... Zambry Laknatullahi3alayh tu tak amik ape2 tindakan ke kat jalan tu... Zambry kan balachi Najib selaku TUHAN 1 MALAYSIA... tuhan agama UMNO... tak de kuasa ke???

armouris berkata...

jangan SMS ketika memandu! - Bahaya SMS (Ketika Memandu)

MARIBERPANTUN berkata...

ADA JALAN - BAHAYA
JAMBATAN GANTUNG -RUNTUH
KOTA SEPUTIH - PILIHANRAYA
DUN PERAK - KECOH

Tanpa Nama berkata...

kenapa nak kaitkankan kemalangan ini dengan politik?
kita sepatutnya insaf dengan kejadian ini dan sedekahkan al-fatihah buat allahyarhamah..
sebagai salah seorang rakan allahyarhamah saya kecewa dengan komen2 di atas..
hidup kita bukan setakat hangat berpolitik dan berebut kuasa..
kebajikan sesama kita yang lebih utama..

Tanpa Nama berkata...

kenapa nak kaitkan kemalangan ni dengan politik?
sepatutnya kita insaf dengan kejadian ini dan sedekahkan al-fatihah buat allahyarhamah..
sebagai salah seorang rakan allahyarhamah saya kecewa bila membaca sebahagian komen di atas yang lebih berunsurkan politik..
hidup kita bukan hanya sekadar hangat berpolitik dan berebut kuasa..
kebajikan sesama kita yang lebih utama..

Tanpa Nama berkata...

sebagai seorang Islam, sama2lah kita sebagai pembaca mensedekahkan al=fatihah untuk allahyarhamah. kepada pihak berkuasa, jalankan peranan anda bagi membantu mencegah tragedi lebih buruk berlaku di kawasan ini. kepada pihak pembaca dan pemberi ulasan, ambil iktibar dan pengajaran daripada berita yang disampaikan.

Tanpa Nama berkata...

Zambry ke Nizar ke sapa pun adi ketua negeri kena ambil perhatian lebih bab keselamatan umum terutama menaik taraf sistem lalulintas,jalan dan selekoh merbahaya,jangan terlalu berpolitik,yang jadi mangsa rakyat....bagi PAS prinsipnya POLITIK & ISLAM(DAKWAH)jadi kenalah mengaji sama jangaan terlalu lara dengan kuasa...

Tanpa Nama berkata...

knape dikaitkan dengan politik????
sedangkan ajal maut semua ketentuan ALLAH yg maha ESA...jadi kita sebagai hambanya haruslah berpegang teguh pada suruhannya...takziah kepada allahyarhamah AZZAYATI BT MOHD YUSOF yang terlibat dlm kmalangan ini...
al-fatihah

Tanpa Nama berkata...

al-fatihah dr kami bekas pelajar smk dato ahmad said,ipoh dan bekas pelajar smk jelapang jaya...