23 Disember 2009

Rasuah sebabkan Umno tidak sesuai lagi untuk perintah negara - Mohamad Sabu

5 Muharram 1431H

KULIM, 21 Dis: Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Mohamad Sabu menegaskan bahawa Umno dan Barisan Nasional(BN) sudah tidak sesuai lagi untuk meneruskan pemerintahan mereka dalam negara ini.

Beliau berkata demikian semasa berucap dalam majlis makan malam anjuran Parti Keadilan Rakyat (PKR) Parlimen Padang Serai di Kelab Rekreasi Cina, Kulim, Kedah.

Menurut Mohamad lagi, dengan pemerintahan Umno dan BN rakyat bukan saja menjadi mangsa kepada bentuk pemerintahan yang tidak adil dilaksanakan oleh mereka malah amalan korupsi yang sekian lama diperdebatkan oleh rakyat tidak menjadi satu perkara yang pelik kepada mereka.

(Gambar: Mohamad Sabu disambut ketika menghadiri majlis makan malam anjuran PKR Padang Serai)

"Makin banyak perkara rasuah dan korupsi yang kita utarakan semakin banyak lagi berlakunya amalan tersebut dikalangan pemimpin Umno dan BN.

"Bagi mereka adalah suatu perkara yang tidak pelik apabila memperkatakan rasuah yang menjadi amalan kepada kepimpinan mereka.

"Sepatutnya sebagai pemimpin dalam kerajaan yang memerintah mereka harus peka dan berasa malu dengan amalan rasuah yang menjadi sebahagian daripada hidup kepimpinan mereka. Tetapi ini tidak membawa apa-apa makna kepada mereka," kata Mohamad.

Menurut beliau lagi oleh kerana itu maka rakyat harus menjadi penentu kepada hidupnya Pakatan Rakyat (PR) dalam era pemerintahan kini dan akan datang.

"Justeru itu rakyat harus memberi dokongan yang kuat kepada PR supaya apa yang menjadi hasrat kita bagi mengembalikan keadilan kepada rakyat dan mengenyahkan amalan rasuah dan korupsi yang menjadi amalan kepada Umno dan BN dapat kita hapuskan," tambahnya.

Turut hadir dalam majlis tersebut ialah bekas Menteri Kesihatan, Datuk Seri Chua Jui Meng, Ahli Parlimen Padang Serai, N.Gobalakrishnan dan kepimpinan PAS, DAP dan PKR Kedah.

HarakahDaily.Net/-

1 ulasan:

AWANGbalak berkata...

JANGAN LAH PULA
"KUMAN SEBERANG LAUT - NAMPAK
GAJAH TEPI MATA -TAK NAMPAK"