22 Disember 2009

Ziarah-Bantuan

4 Muharram 1431H
Oleh Mohd Syamil Azhar.

LENGGONG: PAS Kawasan Lenggong meneruskan program Ziarah-Bantuan tanpa mengira musim, sama ada menjelang pilihan raya, perayaan atau tidak kerana program itu betujuan menziarah sambil membantu pesakit-pesakit yang terlantar di rumah.

Program Ziarah-Bantuan yang dilaksanakan juga tidak memilih kaum apabila daripada 18 pesakit yang diziarahi dan diberi bantuan ala kadar kali ini terdiri daripada Melayu, Cina dan India.

Istimewa program sepetang itu baru-baru ini bersempena dengan kunjungan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Titi Serong, Drs Khalil Idham Lim Abdullah ke Lenggong kerana memenuhi undangan berceramah di Kampung Gua Badak dekat sini.

Khalil Idham Lim diberi penghormatan menyampaikan bantuan kepada penerima-penerima dengan diiringi Yang Dipertua PAS Lenggong, Haji Razman Zakaria dan beberapa pimpinan PAS, Parti KeADILan Rakyat (PKR) dan DAP.

Program Ziarah-Bantuan bermula jam 3.00 petang membabitkan penerima di Kampung Batu Dinding dan Kampung Sira dan berakhir menjelang waktu Asar.

Khalil Idham Lim, Razman dan rombongan kemudiannya bergegas ke Masjid Jamek Lenggong untuk menunaikan solat Asar dan seterusnya bersama pimpinan dan ahli PAS serta pnduduk bersolat jenazah.

Solat jenazah ke atas mayat seorang ahli PAS Lenggong yang meninggal pada sebelah pagi hari yang sama tlah diimamkan Khalil Idham Lim sendiri dengan dimakmumkan oleh lebih 100 yang lain.

Seterusnya Khalil Idham Lim, Razman dan pimpinan lain bersama muslimat PAS Lenggong dalam sesi taklimat pilihan raya di Surau Kampung Gua Badak yang menjadi tapak program ceramah pada sebelah malamnya.

Pada sebelah malamnya ADUN Titi Serong itu telah berceramah bersama Razman dan Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak, V Sivakumar di hadapan lebih 1000 pendengar.







Tiada ulasan: