22 Januari 2010

Hanya pemimpin tidak bersih perlukan APCO

6 Safar 1431H
Abdul Aziz Mustafa

KUALA LUMPUR, 20 Jan: Hanya pemimpin yang tidak dilihat bersih yang memerlukan perunding imej bagi memberikan gambaran penuh pembohongan kepada rakyat tentang dirinya, kata Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar.

Mengulas pendedahan laman berita Free Malaysia Today bahawa APCO Worldwide yang diambil khidmatnya oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak juga memberikan perkhidmatan yang sama kepada diktator-diktator dan pemimpin-pemimpin korup di seluruh dunia, beliau berkata, orang yang mempunyai penyakit yang sama biasanya pergi ke klinik yang sama.

"Orang yang perlu perunding imej seperti itu ialah orang yang ada penyakit. Najib yang sebaris diktator-diktator dan pemimpin-pemimpin korup untuk mendapatkan khidmat APCO juga dilihat ada penyakit.

"Rakyat sentiasa teringatkan Altantuya Shaariibuu apabila nama Najib disebut. Sebab itulah beliau memerlukan perunding seperti APCO bagi memaparkan gambaran penuh pembohongan kepada rakyat tentang dirinya," kata Ahli Parlimen Pokok Sena itu.

Najib perlu perunding seperti itu untuk mereka-reka dakwaan kepada rakyat kononnya dia tidak ada penyakit, katanya.

Mahfuz juga kesal dengan penggunaan wang negara yang begitu banyak semata-mata untuk memberikan gambaran palsu tentang diri Najib.

Memetik The Times Of India (TTI), Free Malaysia Today melaporkan bahawa APCO Worldwide juga memberikan perkhidmatan kepada diktator Nigeria, Sani Abacha dan presiden seumur hidup Kazakhstan, Nursultan Abishuly Nazarbayev.

Pelanggan-pelanggan lain APCO termasuk jutawan Mikhail Khodorkovsky, yang juga salah seorang pemimpin muda Parti Komunis Rusia yang dikaitkan dengan kegiatan mafia.

Akhbar The Edge dan laman berita Malaysian Insider tahun lalu melaporkan kerajaan Malaysia memilih APCO dengan kontrak bernilai RM20 juta sebaik saja Najib menjadi Perdana Menteri untuk memulihkan imejnya yang sering dikaitkan oleh media-media seluruh dunia dengan pembunuhan Altantuya serta misteri di sebalik pembelian kapal selam Scorpene dan jet Sukhoi yang diselubungi misteri.

Pada 1 September lalu, APCO Worldwide membuka cawangannya di sini selepas perjanjian yang ditandatangani dengan kerajaan Najib.

Harakahdaily.net/-

1 ulasan:

UBN cabuk berkata...

salam,
Dengar kabar elaun kakitangan kerajaan akan dipotong. Harap tuan posting hal ini TQ