01 Jun 2010

Jelajah rumah ke rumah ADUN Titi Serong di Pekan Tanjung Piandang

ADUN Titi Serong bergambar dengan sekumpulan warga Cina dalam jelajah tersebut.


18 Jamadil Akhir 1431H.

TITI SERONG, 30 Mei :-Usaha Ahli Dewan Undangan Negeri(ADUN) Titi Serong, Drs. Khalil Idham Lim untuk bertemu masyarakat diteruskan dengan program jelajah dari rumah kerumah di sekitar Pekan Tanjung Piandang. Program tersebut dibantu oleh Dewan Himpunan Penyokong PAS setempat yang diketuai oleh En. Bak Chua.

Pada kesempatan itu Drs. Khalil telah mengambil peluang untuk bertanya khabar dengan pemilik kedai-kedai yang menjalankan perniagaan disitu . Selain itu beliau juga dengan berjalan kaki sekitar 2 jam telah menjelajah dari rumah ke rumah perkampungan Cina yang terletak berhampiran dengan pekan Tanjung Piandang.

Menurut Setiausaha kepada ADUN berkenaan,Hj. Zakaria Abdullah bahawa program tersebut adalah salah satu dari berbagai program yang telah dan akan dilakukan bagi memastikan semua pihak ditemua tanpa mengira bangsa dan agama.

"Pejabat kami sedang mengatur program seumpama itu untuk memastikan ADUN Titi Serong dapat bertemu dengan lebih banyak rakyat di kawasannya" jelas Hj. Zakaria.

Selain itu menurutnya lagi setiap program yang dilakukan mendapat sambutan yang baik dari semua pihak . "Untuk lawatan di Pekan Tanjung Piandang, banyak yang ditemui rasa terkejut dengan kehadiran kami dan bertanyakan adakah sudah mahu pilihanraya ?" Kata Hj. Zakaria.

"Sebenarnya pertanyaan tersebut adalah gambaran bahawa program turun menemui rakyat dari rumah ke rumah sebelum pilihanraya adalah sangat baik , disamping bertanya khabar mereka mengambil peluang untuk mengadu masalah masing masing kepada ADUN Titi Serong" Tegasnya lagi.
















Tiada ulasan: