02 Jun 2010

Pelancaran Gotong Royong Rakyat

18 Jamadil Akhir 1431 H
Oleh: safarizal saleh

30 Mei 2010 (IPOH) - Dewan Pemuda PAS Negeri Perak telah mengorak langkah melancarkan program Gotong-Royong Rakyat sebahagian daripada konsep Negeri Bekerbajikan yang bertujuan membantu rakyat telah di lancarkan di Dewan Undangan Negeri (DUN) Manjoi baru-baru ini.

Program ini telah disempurnakan oleh Ustaz Zawawi Hassan, Ketua Pemuda PAS Perak. Hadir sama semua pimpinan Pemuda PAS Perak dan Pemuda PAS Kawasan-kawasan seluruh negeri Perak.

Kelainan program ini di DUN Manjoi ialah dengan mengadakan program kursus menghapuskan Aedes yang semakin membiak luas di sekitar Jalan Juara, Kampung Manjoi.

'Kita akan sama-sama bekerjasama membersihkan dan berusaha menghapuskan Aedes yang amat berbahaya' nyata Zawawi di dalam ucapan perasmiannya

Manakala Zairul Azrun Zainal Abidin yang juga Ketua Pemuda PAS Tambun pula berkata 'kita berharap dengan usaha gotong-royong ini akan menghapuskan Aedes yang mengacam kita sekarang ini'

'Program seumpama ini telah kita rancang dan seluruh kawasan Parlimen akan kita adakan program yang sama' tegas Salman Saleh selaku Pengerusi Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan yang juga Naib Ketua Pemuda PAS Perak.

Gotong-Royong Rakyat ini adalah medium untuk Pemuda PAS bersama dengan rakyat seluruhnya bagi mempertejemahkan konsep bekerbajikan yang selama ini di bawa oleh Pakatan Rakyat.

DUN Manjoi yang di pilih bagi tujuan pelancaran yang akan digerakkan ke seluruh kawasan Parlimen dalam bentuk program yang sama. Ianya juga sebagai usaha Pemuda PAS untuk membuka ruang bersama rakyat.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

syabas.... teruskan usaha murni ni....