15 Jun 2010

Tolak penyokong pengganas Israel di Malaysia; satu keutamaan

1 Rejab 1431 H
Oleh: Nuruddin Muhammad

Sebahagian besar negara Eropah mengecam dan mengutuk serangan ala lanun tentera laut Regim Zionis terhadap salah sebuah daripada 7 buah kapal yang sedang belayar menuju ke perairan Gaza melalui Laut Mediterranean. Konvoi kapal tersebut dalam usaha menyalurkan bantuan kemanusiaan antarabangsa ke Gaza yang semakin hari kian tersepit dan tertekan dek kezaliman Zionis. Konvoi ini diketuai oleh sebuah NGO daripada Turki iaitu Insani Yardim Vakfi (IHH).

Bertambah biadap apabila Zionis tetap melancarkan serangan komandonya walaupun semua objektif dan pergerakan konvoi ini telah berpandukan kepada Resolusi 1860 (2009) yang ditetapkan oleh Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu dan undang-undang maritim lain yang berkaitan.

Antara lain, Resolusi 1860 menyebut dan menyeru kepada penghantaran bantuan kemanusiaan kepada Gaza termasuk makanan, minyak dan kemudahan perubatan, menggalakkan usaha-usaha membuka laluan dan mekanisma lain bagi tujuan menyampaikan bantuan kemanusiaan yang berterusan, menyeru semua negara untuk menyokong usaha-usaha di peringkat antarabangsa bagi memperbaiki keadaan kemanusiaan dan ekonomi di Gaza serta mengecam semua bentuk keganasan dan serangan terhadap masyarakat awam dan semua bentuk terorism.

Tekanan kuat juga dilakukan oleh Liga Arab termasuk desakan daripada Duta Turki di Mesir dan hasilnya, Mesir telah membuka sekatan jalan daratnya ke Palestin. Mungkin pengorbanan nyawa sukarelawan yang sanggup menggadai nyawa semata-mata untuk membawa bantuan makanan dan infrastruktur sivil itu akan menjadi kunci bantuan yang lebih besar ke Gaza. Pengorbanan mereka tidak sia-sia.

Pada pandangan saya, keganasan yang tidak bertamadun ini cukup besar impaknya untuk menggantikan titik fokus masyarakat dunia yang memandang blok Islam sebagai pengganas. Titik mula persepsi negatif terhadap Islam atau dikenali sebagai Islamofobia ini jelas berlaku bermula perencanaan kejadian WTC pada 11 September 2001dahulu. Sejak itu, negara umat Islam sendiri menjadi jurubicara Amerika dan Israel untuk mengangguk dan mengiayakan kenyataan bahawa Muslim itu pengganas.

Walaupun kematian akibat tragedi WTC adalah sejumlah ribuan nyawa manakala kematian sukarelawan penyelamat Gaza hanya beberapa nyawa, namun perlu diingat, mangsa-mangsa kapal Mavi Marmara itu terdiri daripada kalangan diplomat pelbagai negara, malah mewakili komuniti dunia. Berbanding dengan tragedi WTC, yang hanya melibatkan nyawa rakyat Amerika, manakala 2000 pekerja Yahudi pada saat itu tiada atau bercuti.

Keganasan Israel atau mungkin ada kaitannya dengan Amerika (atas alasan kerjasama teknologi perang dan ketenteraan) yang berlaku ini melibatkan banyak negara termasuk Eropah. Masyarakat dunia yang waras memandang bahawa kezaliman Israel sudah melangkaui wilayah mereka sendiri. Jika Islam dikatakan menyerang Amerika, Israel pula boleh dituduh mengganas terhadap banyak negara!

Alasan ini cukup untuk mengalihkan fokus bahawa Israel adalah pengganas malah semua yang melibatkan diri dengan Israel adalah pengganas dan jika di Malaysia wajar di ISAkan ! Bagaimana dengan APCO di Malaysia?

Soalnya siapa yang mampu mengalih fokus dunia daripada menuduh Al Qaeda dan Muslim sebagai pengganas kepada Israel pula? Siapa ingin membiayai kempen besar-besaran media, melobi di PBB dan OIC, berseminar dan berdialog serta menyediakan serangan psikologi melalui permainan video, lagu dan filem bahawa Israel adalah pengganas dekad pertama milenium ini?

Amerika mampu mengadakan kempen menghalakan laras meriam Islamofobia kepada blok Islam kerana White House, PBB dan semua pentas besar dunia adalah milik Freemanson dan Zionis. Tambahan kini ia juga telah merayap ke dalam blok Islam dalam kalangan para aristokrat dan elitis.

Ternyata daripada kenyataan En Noorazma bahawa, penggunaan peluru getah itu sebagai alasan semata-mata kerana terdapat bukti pihak Israel memang berniat membunuh pihak tertentu yang ada di atas Mavi Marmara.

“Saya ada bukti yang mereka mempunyai niat untuk membunuh. Menggunakan peluru getah hanya sebagai alasan sahaja. “Mereka mempunyai senarai nama yang mereka mahu bunuh sebelum naik ke kapal. “Kami telah menahan tiga anggota tentera dan apabila kami melakukan pemeriksaan, kami temui senarai nama berserta gambar orang-orang yang mereka mahu bunuh. “Sesetengah daripada mereka ialah tokoh Turki dan antarabangsa… tokoh-tokoh penting dunia. Kami tidak termasuk dalam senarai sebab itu kami tidak ditembak.”

Bagaimana pula halnya dengan para pendokong dan penyokong israel dan keganasannya di negara umat Islam seperti Malaysia? Lihat pula hadis Rasulullah SAW di bawah.

" Tidak akan berlaku qiamat sehinggalah ummat Islam memerangi Yahudi dan membuatkan Yahudi lari bersembunyi di sebalik batu dan kayu . Lalu berkata batu dan kayu : Wahai Muslim , ini dia Yahudi dibelakangku , datanglah lalu bunuhlah ia . Kecuali pokok Gharqad sesungguhnya ia adalah sebahagian daripada pokok Yahudi ." (hadis muttafaqun alaih)

Pokok Gharqad menyembunyi dan menyelamatkan Yahudi daripada umat Islam yang memerangi mereka . Di waktu pokok lain memberitahu mengenai persembunyian Yahudi dibelakangnya, Gharqad hanya mendiamkan diri bagai menyelamatkan Yahudi sekaligus membenarkan apa yang diperjuangkan oleh Yahudi.

Ibrah mudah untuk kita pelajari dari hadis ini adalah bagaimana wujudnya di akhir zaman para penyokong dan pelindung kaum kejam ini yang rata-ratanya terdiri daripada kaum muslim sendiri.

Zulkifli Mohd Nani selaku Pengerusi Crisis Management Team for Life Line For Gaza, Malaysia telah menbuat memorandum khas kepada kedutaan Amerika yang menegaskan;

Kami, selaku gagasan masyarakat bertamadun mewakili suarahati rakyat Malaysia pada hari ini Menyangkal kewujudan negara teroris bernama Israel. Membantah sokongan Amerika kepada Israel dalam semua bentuk (Manifesto Kedutaan AS 4 Jun 2010).

Persoalannya mengapa negara yang sememangnya tidak diiktiraf oleh Malaysia ini boleh dibenarkan kapalnya berlabuh seketika di perairan negara kita suatu ketika dahulu?

Mengapa pasukan kriket Israel diundang ke Malaysia pada 21 Mac 1997?

Mengapa syarikat perunding Imej APCO World wide dijadikan penasihat kepada kerajaan negara ini dengan perlaburan wang yang banyak disaat negara diramal bangkrap pada 2012 oleh pemimpin negara ini sendiri?

Dahulu pada Mei 1994, mengapa pula Parlimen meluluskan Akta Larangan Import (pindaan bil.7) yang menarik balik sekatan import terhadap barangan Israel jika mereka tidak diiktiraf oleh Malaysia?

Hari ini pemimpin umat Islam semakin pengecut malah ingin membelai dua laknat besar dunia iaitu AS dan Israel. Buktinya, tiada sebarang kenyataan keras Arab saudi terhadap keganasan Israel terhadap konvoi bantuan gaza, yang kononnya berjuangkan sunnah dan berketurunan Nabi.

Arab saudi yang kononnya sunnah dan berketurunan Nabi itu juga memusuhi Iran bukan sekadar dalam gelanggang aqidah, malah terheret ke lapangan politik percaturan AS. Di saat dunia memandang hina keganasan Israel 31 Mei lalu, AS ingin melobi EU dan kuasa veto PBB untuk menekan Iran atas alasan lapuk neklear Iran.

Kerajaan Arab Saudi pernah mengharamkan Imam Mohammad Al-‘Asi daripada mengerjakan haji sejak usahanya yang pertama pada 1984. Beliau hanya dapat ke Itali dan dinafikan penerbangan sambungan ke Jeddah. Pada tahun 1985, 1986, dan 1987 Kedutaan Arab Saudi di Washington enggan untuk mengeluarkan visa haji kepadanya. Imam Muhammad al-‘Asi akhirnya diberitahu melalui pegawai konsul bahawa Kedutaan Arab Saudi di Washington menerima arahan daripada Menteri Dalam Negeri Arab Saudi supaya tidak mengeluarkan sebarang visa (haji, umrah, komersial, dan kunjungan) kepada beliau. Hasil campurtangan kedutaan Saudi, polis Washington menghalang beliau daripada memasuki masjid tertentu walaupun untuk menunaikan solat!

Kerana apa? Hanya kerana Imam ini mengkritik dasar Saudi yang pro AS dan mendiamkan diri atas kezaliman Zionis!!

Perdana menteri kita yang tercinta juga mengeluar kenyataan keras terhadap Iran sejurus lawatan sambil belajar ke AS baru-baru ini dan jelas ia adalah nasihat keras Obama kepada Malaysia.

Semasa Mavi Marmara masih dalam perjalanan, telah sampai maklumat daripada saudara Mustafa Mansur (peserta sukarelawan Malaysia daripada NGO MAPIM) kepada setiausaha Agong Mapim iaitu Cikgu Azmi Hamid bahawa konvoi mereka akan diserang pada subuh itu. Lantas MAPIM menghantar surat khas kepada Perdana Menteri untuk langkah pre-emptif kerajaan melindungi rakyatnya sendiri.

Ternyata surat itu tidak berguna. Jika tidak mengapa pula Anwar Ibrahim perlu membawa salinan surat tersebut ke Parlimen mengungkit sikap kerajaan yang pasif, lembab dan seolah-olah tunduk dengan keganasan Israel? Ternyata Anwar bijak mengambil langkah terpaksa meninggalkan ‘kawan-kawannya’ di AS, walaupun dijalinkan dahulu atas dasar dialog sihat antara blok umat islam dengan barat yang digagaskannya. Hanya lewat pukul 9 malam pada hari kapal itu ditawan, baru ada kenyataan kerajaan Malaysia.

Maka berumba-lumbalah pemimpin kerajaan membalut leher mereka dengan selendang Palestin dengan harapan mendapat secebis syafaat di akhirat kelak, walaupun ternyata sikap mereka mempersendakan rakyat Gaza.

Dunia Islam kini cukup meletakkan harapan yang tinggi terhadap Turki dan Endrogan yang cukup pro aktif dalam isu keganasan Israel. Ancaman Turki untuk menyerang Israel sekiranya pengganas Zionis tida melepaskan tahanan Mavi Marmara selama 24 jam serta memutuskan seluruh diplomasi dan jalinan kententeraan dengan Israel adalah satu tindakan yang cukup dialu-alukan oleh umat Islam. Walaupun negara itu telah diacu oleh anak Yahudi Domeah, Mustafa Kamal dan Freemanson, ternyata kini ia kembali ke landasan sejarah kegemilangannya iaitu sebuah empayar yang pernah menaungi dunia Islam.

Menyorot lagi dinyatakan oleh Wikipedia, pada 10 September 1982, Mahathir bercakap panjang lebar menafikan beliau dan Setiausaha Politiknya adalah ahli dan penyokong gerakan sulit Yahudi iaitu Freemason. Ini juga merupakan ucapan dasar pertama Mahathir di Perhimpunan Agung UMNO ke-33 selaku Presiden.

Dikatakan bahawa ahli Freemason telah menjadi pekerja sukarela pilihanraya UMNO sejak 1974 lagi. Pertubuhan Freemason di Malaysia adalah didaftar di bawah Akta Pertubuhan 1966. Pada tahun 1977 ia mempunyai 55 perkumpulan (lodges) dan 2,984 ahli.

Malah ketika menjawab soalan Tuan Guru Nik Abdul Aziz (PAS-Pengkalan Chepa) di parlimen pada 25 Oktober 1978, Datuk Husein Onn berkata Kerajaan hingga kini tidak bercadang untuk mengharamkan pertubuhan (Freemason) itu walaupun mengakui ianya bercanggah dengan aqidah Islam dan ramai golongan elit dan berpengaruh dari kalangan umat Islam negara ini yang menyertainya.

Ini prioriti umat Islam Malaysia untuk membuat penilaian samada menolak atau menerima kerajaan yang membelai Yahudi dalam pilihanraya yang akan datang!

Muhammad Nuruddin Bashah
Sekreteriat MUDA Teras

Tiada ulasan: