23 Julai 2010

Siapa PM sebenarnya ni?

10 Syaaban 1431 H
Oleh: yusof muhamad

Jika tengok di gambar, tentulah org luar (bukan rakyat Malaysia) akan kata yg wanita itu PM, dan lelaki di belakang itu suami PM.Siapa Perdana Menteri ni?? Rosmah atau Najib

Cuba perhatikan gambar dalam keratan akhbar dibawah, gambar yang dirakamkan ketika Najib dan Rosmah tiba di Kota Kinabalu International Airport.

Gambar yang jelas menunjukkan siapa sebenarnya Boss atau Perdana Menteri Malaysia.Sudah tentulah Rosmah, dimana lagi didunia ini, isteri seorang Perdana Menteri berjalan mendahului Perdana Menteri sendiri dan seluruh kabinet.

Cuba bayangkan bagaimana agaknya jika isteri President US atau isteri PM England tiba disini dan berjalan dihadapan rombongan atau delegasi mereka..

Pernahkah anda melihat kejadian seperti ini iaitu isteri Perdana Menteri mendahului Perdana Menteri dalam majlis rasmi semasa pemerintahan Mahathir?

Pernahkah anda melihat Isteri Pak Lah sekarang Jeanne Abdullah berjalan mendahului beliau dalam sebarang majlis rasmi?

Tentu tidak.. inilah Rosmah isteri Najib yang jelas tidak tahu apa itu protocol dan tak tahu MALU.

3 ulasan:

WANITA JADI PM, MENGUNDANG BALA ALLAH berkata...

PERISTIWA INI AKAN DI NILAI OLEH RAKYAT MALAYSIA BAHAWA SEORG ISTERI PERDANA MENTERI SEKARANG INI TIDAK MENUNJUKKAN SIKAP HORMATNYA KPD SUAMINYA, JUGA MENUNJUKKAN SIKAP RAKUSNYA DALAM BERKUASA DI NEGARA INI...BERBEZA JAUH DGN ISTERI2 PM SEBELUMNYA.

DAN JUGA BALASANNYA SELEPAS ITU, DIKHABARKAN BAHAWA ROSMAH TELAH TERJATUH SETELAH BERUCAP SELAMA LEBIH DARI 40 MINIT??? WALLAHUA'LAM...

SEORG ISTERI SELAMA2NYA BERADA DI BELAKANG SUAMINYA, TIDAK MENDAHULUI SUAMINYA KERANA SYURGANYA DI AKHIRAT NANTI BERGANTUNG KPD REDHA SUAMINYA.

MUNGKINKAH BENAR DIKATAKAN/PERSEPSI ORG RAMAI, RAKYAT MALAYSIA SKRG BAHAWA YG MEMERINTAH MALAYSIA SKRG IALAH ROSMAH MANSUR BUKANNYA NAJIB TUN RAZAK...

MAKNANYA PM KITA YG SEBENARNYA IALAH ROSMAH MANSUR MANAKALA NAJIB RAZAK IALAH TIMBALANNYA...

Tanpa Nama berkata...

NKRA - najib kerja rosmah arah...he he

Tanpa Nama berkata...

moga menjadi teladan kepada manusia yang berilmu yang menjadi sunah dan al-quran sebagai panduan hidup