28 Oktober 2010

Pakatan Rakyat Pilihan Terbaik Untuk Rakyat di Galas dan Batu Sapi?

19 Zulkaedah 1431 H
Oleh : Hafizi pauzi

PARIT BUNTAR, 27 Oktober :-Dalam situasi Malaysia sekarang yang menuju ke arah Negara hutang, rakyat sepatutnya sudah mula memikirkan masa depan Negara yang kukuh dan stabil, soal memilih pemerintahan ini suatu yang cukup perlu kepada informasi benar tentang situasi Negara terkini.

Tan Sri Joseph Kurup dipetik berkata kerajaan BN juga telah melaksanakan kerja dengan baik sehingga berjaya merubah lanskap pembangunan negara.

“Saya ingin bertanya kepada beliau, dalam situasi Negara yang berhutang dengan jumlah RM362.39 bilion, adakah kerajaan BN yang menerajui pemerintahan Negara cukup bukti untuk mengakui bahawa kerajaan kini dalam landasan cemerlang?,” soal Drs. Khalil Idham Lim, ADUN Titi Serong yang juga merupakan Ketua Sekretariat Pakatan Rakyat Perak terhadap kenyataan Tan Sri Joseph Kurup baru-baru ini.

Hutang Negara sehingga kini bukannya makin menurun, malah semakin meningkat, saya amat khuatir sekiranya kerajaan terus diterajui oleh BN dan seluruh parti komponennya, Kerana itu rakyat perlu berubah, dan beri peluang kepada Pakatan Rakyat menerajui Malaysia.“Marilah kita selamatkan Malaysia yang kita sayangi itu” Tegasnya.

Buktinya dapat kita lihat dengan mata kita sendiri di 5 negeri di semenanjung, bermula dari Kelantan, Kedah, Pulau Pinang dan juga Selangor, Pakatan Rakyat tetap stabil memerintah, bahkan ia mampu bertahan dengan baik sekali walaupun menerima tekanan dari Kerajaan Pusat, ditambah pula dengan sekatan media oleh BN.

Rakyat perlu bangkit, nafikan kuasa BN bermula Di Batu Sapi dan Galas bagi meneruskan momentum PRU 13 nanti, rakyat tidak boleh hanya membiarkan BN melakukan dengan sewanang-wenangnya terhadap aset Negara,

bazirkan, belanjakannya dengan membelakangkan suara rakyat, kemudian menghebahkan bahawa hanya UMNO sahajalah yang memperjuangkan slogan rakyat didahulukan. Slogan hanya tinggal slogan nampaknya., tegasnya semasa dihubungi hari ini.

Tiada ulasan: