28 Oktober 2010

RASUAH, JIKA BN TERUS MEMERINTAH

19 Zulkaedah 1431 H
OOleh : Hafizi Pauzi

PARIT BUNTAR, 27 Oktober : -Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Mohd Sidek bin Hj. Hassan mengatakan bahawa negara kerugian akibat rasuah setiap tahun sebanyak RM10 bilion”.

Negara kian menuju ke arah Negara rasuah, memetik ulasan dari (KSN), ketua setiausaha Negara itu menyatakan demikian kepada media baru-baru ini.

Persoalannya, mengapakah Perdana Menteri beria-ia bersorak, menjerit mengatakan bahawa UMNO sahaja tempat rakyat bergantung harap? Label ini seolah-olah datang dari pihak yang benar, bukti demi bukti menunjukkan kepimpinan Negara amat bernafsu ingin menipu rakyat, demiian ujar Drs Khalil Idham Lim yang perupakan Ketua Sekretariat Pakatan Rakyat Perak ketika ditemui disini.

Slogan demi slogan muncul sebaik sahaja selesai perhimpunan UMNO, natijahnya, kosong, yang kaya hanyalah beberapa kerat pemimpin BN.

Memetik kata-kata DS Najib Tun Razak ketika berucap di Perhimpunan UMNO baru-baru ini, beliau menyatakan, “Saya hendak kita bekerja kuat sebab orang Melayu dan negara tidak boleh berharap kepada orang lain melainkan UMNO saja.”

Tambahnya Pakatan Rakyat menyambut baik sekiranya mereka benar-benar berhasrat menjaga rakyat, namun perlu diingatkan membantu rakyat mestilah melangau batas-batas agama dan bangsa. Sikap pilih bulu adalah sikap yang tidak bertanggungjawab yang sering diamalkan oleh pemimpin BN.

Perkara sebenar yang sedang melanda hanyalah keruntuhan nilai moral kewangan, dengan rasuah yang saban hari meningkat, menyebabkan runtuhnya sesebuah institusi Negara yang bermoral.

Kesanya Negara berhutang dalam jumlah yang sangat besar dan rakyat terpaksa menanggunya sebanyak RM 14,000 setiap orang.

Kenyataan Ketua Setiausaha Negara cukup menggambarkan bukti yang kukuh bahawa pemimpin UMNO hanya memberi dakyah jahat serta cakap kosong terhadap seluruh ahli dan perwakilan setiap kali perhimpunan umno dan seterusnya rakyat tidak didahulukan, yang didahulukan ialah rakyat membayar pelbagai cukai .

Tiada ulasan: