28 Oktober 2010

Rakyat jangan terpedaya projek mi segera

19 Zulkaidah 1431H.
Hafiz Irwan

GUA MUSANG, 27 Okt: Drs Khalil Idham Lim menyifatkan Projek Perumahan Rakyat (PPR) di Gua Musang sebagai projek mi segera sebagaimana lazim diamalkan BN setiap kali menjelang pilihan raya.

Justeru, Ketua Penerangan PAS Perak itu menggesa supaya rakyat di Galas khususnya tidak terpengaruh dengan tipu daya Umno BN kerana apa yang berlaku di Galas adalah perkara serupa yang diulang-ulang setiap kali pilihan raya.

Khalil yang juga Adun Titi Serong menambah janji-janji itu hanya retorik, gimik politik Umno BN bagi mengumpan rakyat.

“Pilihan raya kecil yang telah diadakan sebelum ini banyak projek yang dijanji Umno tapi masih belum dilaksanakan contohnya janji jambatan di Manek Urai dulu tapi sampai sekarang pun tidak ada.

“Sekarang di Galas janji projek perumahan rakyat pula. Tadi Rais pula umum hendak pasang sistem internet wi-fi di Gua Musang. Persoalannya kenapa projek-projek ini timbul ketika menjelang pilihan raya,” katanya ketika berucap pada ceramah umum di Kampung Kerinting, malam tadi.

Sebelum ini, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumumkan kerajaan Pusat memperuntukkan RM180 juta untuk membina 1,500 unit rumah di bawah PPR Gua Musang yang kononnya dapat memberi manfaat kepada 10,000 rakyat miskin di kawasan itu.

1 ulasan:

joegrimjow berkata...

ingatka buat live update tadi