09 November 2010

UPACARA TIANG SERI: ZAMBRY BOHONG & ANGKUH

01 Zulhijjah 1431 H
Oleh : safarizal saleh

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) merasa kesal dengan sikap berbohong Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir kepada rakyat ertahankan tindakannya semasa menghadiri dan melakukan upacara meletakkan ancak ke tiang seri program Projek Infra Bina Upaya (IBU) di Kampung Guar, Manong baru-baru ini.

DPPN Negeri Perak setelah beliau masih tetap menafikan serta mempPk mempunyai bukti jelas dalam bentuk rakaman video bahawa Datuk Seri Zambry jelas berbohong dalam mempertahankan tindakannya itu dan ianya boleh ditonton di http://www.youtube.com/watch?v=UDTh54uDh1k

DPPN Pk melihat, perbuatan tersebut jelas amalan syirik dan bertentangan dengan ajaran Islam. Apa yang amat dikesali, Datuk Seri Zambry masih menafikannya dan tidak mengaku bersalah atas tindakannya. Mengapa perlu meletakkan kesalahan tersebut kepada orang lain? Mengapa juga tidak mahu mengaku akan kesilapan tersebut?

DPPN Pk berharap agar Datuk Seri Zambry bertaubat dan menginsafi akan perbuatannya tersebut. Apa yang lebih penting adalah mengaku akan kesilapan tersebut dan bertaubat agar tidak lagi mengadakan tindakan seperti tersebut. Bagi DPPN Pk jelas inginkan agar Datuk Seri Zambry sedar akan perbuatannya yang syirik tersebut bakal mengundang ikutan rakyat yang mana bertentangan dengan ajaran Islam.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Zambry anggap kita Rakyat Perak x reti. Cetek maklumat.