02 Disember 2010

Isu bomoh : ADUN Titi Serong dihadapkan Jawatankuasa Hak & Kebebasan Dewan.

Hafizi Pauzi

IPOH : ADUN Titi Serong, Drs. Khalil Idham Lim dihadapkan kepada jawatankuasa hak dan & Kebebasan Dewan setelah dia enggan untuk mendedahkan siapakah ADUN yang terlibat membawa bomoh ke dalam dewan negeri sebelum sidang DUN & Mei 2009.

Insiden tersebut berlarutan semasa beliau menyampaikan ucapan perbahasan bajet 2011 dalam sidang DUN pada hari ini.

Drs. Khalil bertegas untuk tidak mendedahkan nama ADUN yang terbabit sehingga seorang wakil kerajaan dari Kamunting bangun mengusulkan dengan peruntukan Perintah-Perintah Tetap Dewan supaya dia dahadapkan kepada Jawatankuaa Hak dan kebebsan Dewan.

Sebelum ini ADUN Titi Serong yang pernah mendedahkan perkara yang sama kepada media pernah dipanggil oleh Polis untuk memberi keterangan selepas Dr. Zambry membuat laporan polis akibat dari kenyataannya dewan dimasuki bomoh.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dalam seminggu dua ni teman tengok udah x banyak penyokong mike memberi komen ke atas apa yang mike paparkan. banyak pembohongan yang mike lakukan, cube le paparkan perkara yang benar. berkata benarle mike.

Tanpa Nama berkata...

blog Khir toyo pon xde orang amik pot langsung...ape nak heran...kalo orang x komen maknenye pembohongan ke ?? Kalo orang komen maknanya x bohong ??? Kenapa blog Zul Kulim Firaun Besar banyak komen, tapi tapis2...