22 Disember 2010

Media BN kian gelabah

16 Muharram 1432H.
Oleh : Moderator CIFG

"Terima kasih atas pendirian terbaru Tuan Karpal Singh." Ucap Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan percaya sikap terbaru Pengerusi DAP Karpal Singh berhubung isu negara Islam akan menjadi cabaran kepada Umno-BN.

Mengulas pendirian yang sama, dari siaran twitter nya, Drs.Khalil Idham Lim pagi tadi turut menyatakan bahawa " Media BN semakin pening dengan 'serangan' baru untuk permain kenyataan pemimpin DAP yang sudah mula berubah dan dekat dengan Islam.

Malah ketegasan PAS dalam menjunjung prinsip perjuangan biarpun berada didalam gabungan dengan DAP dan PKR, membuatkan PAS kian dihormati oleh rakan gabungan dan hebatnya ketika ini apabila PAS mampu dan berupaya pula memberi faham kepada rakan-rakan gabungan tentang Islam.

Jika dahulu beliau(Karpal) bercakap anti Negara Islam dan menentangnya bersungguh-sungguh kerana Umno telah kelirukan mereka, dimana orang-orang bukan islam telah ditakut-takutkan dengan dasar islam yang dibawa oleh PAS, namun kini suasana itu telah jauh berubah biarpun tempoh kebersamaan didalam Pakatan Rakyat masih baru, tetapi dari apa yang telah beliau nyatakan ketika ucapannya di Konvensyen Pakatan Rakyat baru - baru ini benar-benar telah memberi tamparan kuat kepada UMNO-BN.

Drs Khalil Idham Lim yang juga Adun Titi Serong turut mempertikaikan kegagalan UMNO-BN dalam memberi faham baik berkaitan islam kepada ahli-ahli khususnya dari MIC dan MCA, bilamana setelah lebih 50 tahun bersama, UMNO jelas gagal memberi faham tentang islam kepada mereka biarpun ketika era Islam Hadhari dilaungkan oleh kerajaan BN ketika itu, namun hasilnya terus gagal dan kabur.

Menurut beliau lagi, " maka dengan itu semakin terserlah dan jelas UMNO-BN itu sebenar-benar pengkhianat kepada bangsa dan agama kerana menafikan hak orang bukan melayu lain untuk faham islam biarpun telah lebih 50 tahun memerintah.

Hebatnya di sini, ingin dijelaskan bahawa setelah lebih 20 tahun saya memeluk islam, saya sungguh bersyukur kepada Allah dimana akhirnya telah memberi peluang kepada bangsa saya cina untuk fahami islam apabila duduk bersama di dalam gabungan(Pakatan Rakyat) dan ingin menyatakannya bahawa Pakatan Rakyat telah menyelamatkan akidah dan kefahaman orang melayu terhadap islam serta turut menyelamatkan bangsa lain dari terus terkeliru tentang Islam yang selama ini dikelirukan oleh UMNO-BN, ujar beliau yang juga Ketua Penerangan PAS Negeri Perak ketika menutup temubual ringkas dipejabatnya pagi tadi.

2 ulasan:

Aa berkata...

AMNO dengan fahaman liberalnya itu........... ish

Qaseh Bonda berkata...

Meminjam kata2 Pak Irwan,

' Kita semua dilahirkan sebagai pemimpin di muka bumi ini. Membantu orang lain disekitar anda untuk jadi sukses, itulah sukses yang sesungguhnya '

Sedangkan pemimpin melayu UMNO lupa hakikat mereka diutuskan sebagai orang melayu Islam. Kejahilan mereka dalam Islam semakin menjadi2 bila buta matahati.

Contoh paling nyata macamana tergamak YB UMNO membina rumah seperti tembok besar negeri Cina seperti di Tawa, Baling sedang rakyat sekeliling hidup kais pagi makan pagi.

Begitulah juga dipersekitran kita mengikut negeri masing2.

Bahagiakah anda jadi pemimpin begitu rupa?

Belajarlah dari bangsa asing, semakin besar rumah yang mereka bina, semakin ramai sanak saudara tinggal didalamnya.

Jangan malu nak belajar mengaji kalau dah lama lupa alif ba ta.