29 April 2011

Azhar tidak hadir sidang DUN Pulau Pinang kerana sakit

25 Jamadilawal 1432H. [MOD] -

GEORGETOWN: Ketua Pembangkang, Datuk Azhar Ibrahim, tidak menghadiri perasmian persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang hari ini kerana dimasukkan ke Island Hospital di sini akibat masalah jantung.

Azhar yang ditemui di hospital itu berkata, beliau mula berasa sesak nafas, sakit dada dan batuk pada Rabu dan terus dibawa ke Hospital Kepala Batas oleh isterinya.
Beliau kemudiannya dipindahkan Island Hospital di sini pagi semalam kerana rekod perubatannya ada di hospital berkenaan.

"Saya berharap sangat dapat menyertai sidang DUN kali ini, tapi saya kena dengar nasihat doktor," katanya yang kelihatan agak lemah, kepada pemberita selepas menerima lawatan beberapa Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) daripada UMNO pagi ini.

Azhar berkata, jika beliau dibenarkan keluar hospital dalam waktu terdekat, beliau akan menghadiri persidangan DUN untuk mendengar perbahasan yang berlangsung tanpa turut serta dalam perbahasan itu.

Beliau dijadual menghadiri persidangan dewan hari ini selepas tempoh penggantungannya selama enam bulan berakhir bulan lalu.

Azhar dikenakan tindakan penggantungan enam bulan selepas Jawatankuasa Hak dan Kebebasan DUN mendapati wakil rakyat Penaga itu melanggar peraturan berikutan mengeluarkan kata-kata berbaur hasutan ketika berlaku pertikaman lidah dengan Ketua Menteri, Lim Guan Eng, pada persidangan DUN Mei lalu.

Persidangan DUN kali ini dijadual selama lima hari bermula hari ini dan akan disambung pada Selasa hingga Jumaat depan. - BERNAMA

Tiada ulasan: