21 September 2011

Neymar nafi tinggalkan Santos

23 Syawal 1432H. [MOD] -



SAO PAULO - Bintang muda Brazil, Neymar menafikan spekulasi yang mengaitkan dengan perpindahan lumayan ke Sepanyol.

Sebaliknya Neymar berkata, dia akan terus kekal bersama Santos.

Sebelum ini, Neymar, 19, sudah beberapa kali dikaitkan dengan dua kelab gergasi Sepanyol, Real Madrid dan Barcelona.

"Saya tidak akan meninggalkan Santos (ketika pintu perpindahan dibuka pada Januari ini).

"Saya akan kekal di sini (Santos). Saya adalah seorang pemain Santos dan saya tidak berunding dengan sesiapa.

"Saya mempunyai rakan dan keluarga di sini. Saya juga gembira di sini, jadi tidak ada sebab untuk saya berpindah," katanya pada satu sidang media di sini semalam.

Pada awal Ogos lalu, media tempatan Sepanyol melaporkan, bintang muda Brazil itu akan berhij- rah ke sana pada Disember depan selepas aksi Kejohanan Kelab Dunia.

Teka-teki penghijrahan Neymar ke Eropah tercetus apabila di terang-terangan memuji Barcelona walaupun mengakui gembira di Santos dan membantu kelab itu menjuarai Piala Libertadores awal tahun ini.

Ketika ini, Neymar mempunyai kontrak bernilai hampir AS$2 juta (RM6.2 juta) setahun bersama Santos hingga 2015. - AFP

Tiada ulasan: