29 Mei 2012

Euro 2012: Carroll sedia galas cabaran

8 Rejab 1433H. [MOD] -

PENYERANG termahal England, Andy Carroll menganggap kejohanan Euro 2012 bulan depan merupakan satu platform untuk beliau membuktikan kemampuan yang dia sememangnya layak untuk beraksi bersama Three Lions.

Penyerang Liverpool yang berusia 23 tahun itu turut melaporkan sudah bersedia untuk menggalas cabaran England dalam memburu kejayaan musim ini.

Pada masa yang sama, Carroll turut menegaskan beliau tidak pernah terganggu dengan tanda harga yang diletakkan ke atas dirinya - RM172 juta - untuk terus mencipta nama dalam dunia bola sepak.

"Harga perpindahan tinggi tidak mengganggu, saya sering percaya kepada diri sendiri. Tetapi, nasib tidak menyebelahi saya dan saya tidak bermain sebanyak mungkin seperti mana yang saya harapkan bersama Liverpool.

"Tetapi kini saya kembali mendapat rentak permainan saya pada hujung musim. Saya telah bermain dengan baik, keyakinan saya semakin meningkat dan sekarang, saya di sini.

"Sekarang keadaan saya baik dan cergas. Pada hujung musim saya dapat rasakan perubahan diri saya dan apabila lebih kerap bermain, saya berjaya beraksi dengan baik dan saya berasa cukup hebat," kata Carroll.

Dengan Wayne Rooney yang digantung dua perlawanan pertama Euro 2012 dan Danny Welbeck yang tidak sempat cergas, Carroll pasti menjadi pilihan Roy Hodgson pada perlawanan pertama menentang Perancis di Donetsk 11 Jun ini.

Carroll, yang tampil cemerlang pada perlawanan persahabatan yang menyaksikan England menewaskan Norway 1-0 di Oslo, Sabtu lalu berkata, "saya akan ambil peluang yang ada dan membuktikan kemampuan sebenar."

Sinar Harian

Tiada ulasan: