24 Oktober 2011

Sekumpulan berhimpun untuk jambatan udara

26 Zulkaedah 1432H. [MOD] -

Penggunaan jambatan udara di Terminal Syarikat Penerbangan Tambang Murah yang baru (KLIA2) di Sepang akan memberi faedah kepada semua pengguna, dan bukan hanya orang kurang upaya.

Ingatan ini diberikan sekumpulan individu yang berhimpun di Petaling Jaya bagi melahirkan kebimbangan mereka terhadap isu berkenaan.

"Tujuan kami berkumpul di sini hari ini adalah untuk menegaskan desakan kami supaya jambatan udara disediakan di KLIA2 untuk keselamatan dan keselesaan semua penumpang," menurut satu kenyataan yang dikeluarkan kumpulan berkenaan.

Mereka terdiri daripada pengguna kerusi roda, individu yang mengalami kekurangan upaya, warga emas, wanita mengandung, sukarelawan dan pihak lain.

Sementara itu, Ketua Eksekutif Persatuan Kristian Shuang Fu Untuk Orang Kurang Upaya Danny Tan, yang berkerusi roda berkata jambatan udara penting untuk penumpang kurang upaya.

"Kami golongan Orang Kurang Upaya. Kami tidak mahu menyusahkan orang lain untuk membantu kami menaiki pesawat," katanya dan menambah kata bahawa pihak berkenaan perlu melihat hal itu.

Bernama/-

Tiada ulasan: