16 Disember 2011

Air terjun ragut dua nyawa

20 Muharram 1433H. [MOD] -

BENTONG – Kegembiraan empat sekawan beriadah di Air Terjun Chamang, dekat sini, bertukar tragedi apabila dua daripada mereka lemas dalam kejadian kira-kira jam 4 petang kelmarin.

Mangsa dikenali sebagai Muhammad Firdaus Ismail dan Muhammad Arif Azizan, 20, beralamat di Ampang, Selangor.

Rakan mangsa, Syaiful Mohd Syafeeq Shaifol Hisham, 20, berkata, mereka bertolak dari Ampang ke pusat rekreasi itu kira-kira jam 2 petang untuk memancing memandangkan ia merupakan hobi mereka berempat.

“Ketika sedang asyik memancing dan bermain air, tiba-tiba Muhammad Firdaus tergelincir sebelum masuk ke dalam air. Muhammad Arif cuba membantu, namun kedua-dua mereka hanyut dibawa arus,” katanya kepada Sinar Harian.

Syaiful Mohd Syafeeq berkata, dia dan rakannya cuba meminta pertolongan pengunjung dan pengawal hutan di kawasan itu, namun gagal kerana arus deras.

Menurutnya, dia masih terkejut dengan apa yang berlaku dan tidak menyangka kunjungan pertama rakannya itu ke Air Terjun Chamang bertukar tragedi.

Sementara itu, Pegawai Operasi Bomba dan Penyelamat, Rahim Abdullah berkata, pihaknya dengan kekuatan enam anggota tiba di tempat kejadian kira-kira jam 5.15 petang.

Menurutnya, semasa tiba di lokasi kejadian, seorang daripada mangsa berjaya dibawa ke darat hasil bantuan orang awam.

“Manakala, seorang lagi mangsa terpaksa dibawa menyeberangi sungai untuk dibawa ke darat.

“Kedua-dua mangsa terbabit hanyut lebih kurang 100 meter dari tempat kejadian, namun berjaya dijumpai anggota penyelamat pada hari sama,” katanya.

Sinar Harian

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Al-Fatihah to my friends.