01 Februari 2012

Mayat berulat disangka patung

8 Rabi'ul Awal 1433H. [MOD] -

PUCHONG – “Mulanya saya sangkakan objek dilihat tergantung di pokok itu adalah patung, tetapi setelah diamati saya terkejut apabila mendapati ia adalah mayat yang sudah berulat,” kata KS Sathasivam, pekerja penyelenggaraan padang kriket Bandar Kinrara, ketika ditemui Sinar Harian, di sini semalam.

Sathasivam berkata, dalam kejadian kira-kira 2 petang itu, dia menemui mayat berkenaan ketika sedang menyelenggara padang permainan milik Persatuan Kriket Malaysia di Bandar Kinrara 5A.

“Ketika hendak membuang sampah di satu kawasan terletak di hujung padang berdekatan gelanggang bermain kriket, saya terlihat satu objek pelik tergantung di atas pokok.

“Mulanya saya ingat ia adalah patung tetapi apabila menghampiri, saya terkejut mendapati ia adalah mayat yang wajahnya sudah dipenuhi ulat,” katanya yang kemudian memaklumkan perkara itu kepada pejabat pengurusan sebelum menghubungi polis.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Serdang, Superintendan Abd Razak Elias berkata, pihaknya menerima maklumat berhubung penemuan mayat itu kira-kira jam 3.05 petang sebelum sepasukan anggota dikejarkan ke tempat kejadian.

Menurutnya, pemeriksaan awal mendapati, mangsa yang ditemui tergantung pada sebatang pokok itu dipercayai sudah meninggal dunia lebih tiga hari berdasarkan keadaan mayat yang sudah berulat.

Katanya, mangsa memakai t-shirt biru mempunyai tulisan TNB dan seluar jeans berwarna gelap ketika ditemui di kawasan semak berdekatan Lebuhraya Bukit Jalil itu.

“Mangsa, warganegara Pakistan dikenali sebagai Fahmeed Ali, 34, ditemui dalam keadaan melutut dan lehernya digantung menggunakan tali nilon.

“Setakat ini kematian mangsa diklasifikasikan sebagai mati mengejut dan mayatnya dihantar ke Hospital Serdang untuk bedah siasat,” katanya.

Sinar Harian

Tiada ulasan: