12 Mac 2012

Arab Saudi perlu lantik ejen

19 Rabi'ul Akhir 1433H. [MOD] -

Kerajaan Arab Saudi perlu melantik ejen mereka di setiap negara Islam utama dunia bagi memudahkan air zamzam dijual di pasaran negara itu.

Ketua Aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) Datuk Nadzim Johan berkata, langkah tersebut perlu dilakukan segera kerana tindakan kerajaan Arab Saudi melarang penjualan air zamzam akan menyusahkan pengguna di negara ini.

“Kita faham kebanjiran air zamzam kini diragui keasliannya namun jika kerajaan Arab Saudi memberikan kerjasama ianya akan dapat diselesaikan dengan wujudnya ejen-ejen yang membawa masuk dan memantau air zamzam ini,” katanya.

Menurutnya, pengguna Islam di negara ini memerlukan air zamzam untuk tujuan perubatan, penyembuhan penyakit dan khasiat luar biasa yang ada pada air ini membuatkan ianya sentiasa diburu.

“Kalau mereka larang orang tetap juga jual namun jika mereka (Arab Saudi) lantik ejen ia akan memudahkan semua pihak termasuk penjual dan pembeli terdiri daripada rakyat negara ini.

“PPIM juga menentang keras jika sekiranya ada pihak yang mengambil kesempatan menjual air zamzam tidak asli kerana menipu pengguna,” katanya

Katanya jika betul hendak berniaga, juallah air yang asli, jangan tipu kerana kita perlu ingat hasil yang diperoleh haram dan dan mereka yang terlibat berdosa besar.

sinar harian/-

Tiada ulasan: