22 Mac 2013

Kereta terbabas ‘sapu’ dua motosikal

10 Jamadil Awal 1434 H. [MOD] -


Kereta terbabas ‘sapu’ dua motosikal

Keadaan kenderaan Proton Iswara dinaiki mangsa rosak teruk akibat terhumban ke dalam parit di Batu 6, Jalan Baharu kelmarin
KUALA KURAU, Kerian - Seorang warga tempatan cedera parah selepas kenderaan yang dipandunya terhumban ke dalam parit sedalam lima meter di Batu 6, Jalan Baharu di sini, kelmarin.

Lebih memburukkan keadaan, kenderaan jenis Proton Iswara yang dinaiki mangsa berusia lingkungan 50-an turut merempuh dua motosikal yang diletakkan di bahu jalan sehingga menyebabkan kedua-duanya hampir musnah.

Saksi kejadian enggan dikenali berkata, mangsa dipercayai dalam perjalanan ke Parit Buntar dari arah pekan Kuala Kurau sebelum gagal mengawal kenderaannya dalam kemalangan jam 10 pagi.

Menurutnya, kenderaan yang dipandu dipercayai hilang kawalan sebelum ke laluan bertentangan dan merempuh dua motosikal yang diletakkan di bahu jalan.

"Lori kemudiannya terhumban ke parit berhampiran bersama dua motosikal yang terheret.

“Kejadian itu menyebabkan bunyi dentuman kuat sebelum saya bersama beberapa penduduk meninjau tempat kejadian dan membantu mengeluarkan mangsa yang tersepit.

“Mangsa cedera parah di beberapa bahagian badan setelah terperangkap di dalam kereta itu lebih setengah jam dan dikejarkan ke Hospital Parit Buntar untuk rawatan lanjut,” katanya sewaktu ditemui media semalam.

Saksi kejadian berkata, kejadian menimpa kedua-dua motosikal jenis Honda EX-5 hanya disedari pemiliknya sejam selepas kejadian berlaku.

“Pasukan Jabatan Bomba dan Penyelamat Kuala Kurau yang tiba beberapa minit selepas kejadian turut membantu mengeluarkan kedua-dua motosikal yang terhimpit di balik kereta terbabit.

“Melihat keadaan motosikal selepas dinaikkan, saya rasa kedua-duanya mengalami kerosakan teruk,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kerian, Superintendan Mat Fauzi Nayan ketika dihubungi mengesahkan kejadian dan menegaskan siasatan masih dijalankan.

Sinar harian/-

Tiada ulasan: