27 Mac 2013

Treler jelajah PAS dihalang ke program di Kamunting

15 Jamadil Awal 1434 H. [MOD] -


TAIPING: Konvoi jelajah Negara Berkebajikan PAS dihalang memasuki kawasan ceramah di Bandar Kamunting malam tadi.

Pihak polis membuat tiga sekatan jalan raya di laluan masuk ke tempat program tersebut mulai jam 6 petang lagi.

Kamunting merupakan lokasi ketiga bagi program jelajah treler negara berkebajikan PAS di Perak.

Ahli Jawatankuasa PAS Kawasan Kamunting, Mohd Saad Ismail yang ditemui memberitahu beliau mendaqpat maklumat bahawa kunci treler dan juga kenderaan pacuan empat roda yang mengirinta akan dirampas kunci jika memasuki kawasan tersebut.

"Dari sumber dalam yang saya perolehi sebentar tadi ada pihak yang akan merampas kunci treler dan juga kenderaan jika ia memasuki kawasan berhampiran ceramah.

"Terdapat lebih kurang lima puluh anggota polis yang berada di kawasan tersebut dan tiga sekatan jalan dilakukan," jelas beliau kepada Harakahdaily.

Datuk Fauzi Shaari bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman juga ada memaklumkan agar tidak meneruskan program di Kamunting bagi mengelakkan perkara yang tidak diingini berlaku.

Konvoi jelajah berhenti di hadapan Sekolah Kebangsaan Bukit Jana sebelum berpatah balik ke Changkat Jering.

Sementara itu, Yang Dipertua PAS Taiping, Mohd Fakharuddin Abd Aziz yang juga turut berada di lokasi tersebut berasa kesal dengan halangan tersebut.

Malah menurut beliau, program malam ini hanya berbentuk santai yang dipenuhi dengan persembahan dikir barat dan juga ucapan oleh penggiat seni.

"Saya kesal dengan tindakan tidak profesional menghalang konvoi jelajah ini.

"Kenapa perlu mereka takut, program kita malam ini hanya berbentuk hiburan bukannya program ceramah sepertimana sebelum ini," jelasnya.

Ekoran halangan itu treler jelajah meneruskan perjalanan ke Changkat Jering dengan diiringi pasukan keselamatan dari Unit Amal.

Harakahdaily/-

Tiada ulasan: