16 April 2013

Papa Gomo jawab isu saman, dakwa Rafizi 'gay'

5 Jamadil Akhir 1434 H. [MOD] -


rafizi ramli
Pengarah Strategi PKR, Mohd Rafizi Ramli
SHAH ALAM - Seolah-olah tidak terkesan dengan pengumuman Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli pagi semalam untuk menyaman pengendali blog penuh kontroversi, Papa Gomo terus mencabar Rafizi.

Papa Gomo yang dipetik dari laman blognya mengemukakan cabaran kepada Rafizi menyaman Papa Gomo atas isu gay pula.
Melalui entri dari blog tersebut, Papa Gomo mendakwa, Rafizi adalah 'gay' dan kaitkan dengan Ketua Umum, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali.

"Jadi, Rafizi Ramli sila saman saya kerana saya gelar kamu pengamal biseksual," katanya.

Pada sidang media pagi semalam, Rafizi memberitahu akan menyaman Papa Gomo kerana memfitnah beliau dipecat dari Petronas.

Menurut Rafizi, beliau telah mengarahkan peguamnya, Razlan Jalaluddin untuk mengengemukakan surat tuntutan terhadap Papa Gomo secepat mungkin untuk memulakan proses undang-undang.

"Saya percaya Papa Gomo akan mencari pelbagai alasan untuk tidak menerima surat tuntutan tersebut termasuk menafikan Wan Muhanad Azri Wan Deris sebagai Papa Gomo.

"Malah tindakan mengumumkan akan bertanding di kerusi Parlimen Permatang Pauh juga adalah helah beliau untuk meletakkan orang lain yang akan mengaku sebagi dirinya bagi mengelak tindakan saman ini," katanya.

Sementara itu, berhubung saman yang dikemukakan Rafizi, Papa Gomo mendakwa Rafizi hanya mengangkat bakulnya ketika menjawab isu mengenai pemecatan di Petronas.

Sedangkan tambah Papa Gomo, Rafizi tidak mampu menjawab dua lagi isu yang dibangkitkan.

"Ini menunjukkan Rafizi yang mendapat biasiswa kerajaan persekutuan untuk belajar dan bekerja juga dengan syarikat berkaitan kerajaan (GLC) kerajaan persekutuan, dengan kelulusan Lower Second Class (jika di Universiti Malaya, hanya lebih kurang CGPA -+1.99 lebih sedikit sahaja), gagal menjawab isu-isu ekonomi di atas.

"Barangkali Rafizi terpaksa mengadap Anwar lagi bagaimana mahu menjawab isu-isu berbangkit itu.

"Jika bukan dengan 'ehsan' dan 'belas kasihan' Kerajaan Persekutuan, Rafizi sudah pasti merempat mengemis mencari kerja di syarikat-syarikat Cina," dakwanya lagi.

sinar/-

Tiada ulasan: