14 Mac 2009

Pokok Demokrasi jadi tarikan pelancong asing.

Edisi dalam talian China Press melaporkan bahawa lokasi "Pokok Demokrasi" kini menjadi tumpuan orang ramai apabila mengetahui mengenai kejadian menceroboh plak papan tanda pokok tersebut.

Sejak dirasmikan oleh YAB. Menteri Besar Perak Pakatan Rakyat, Ir. Muhammad Nizar Jamaluddin pada 8 Mac lepas, ramai pelancong datang untuk melawat pokok demokrasi tersebut, menjadikannya tempat tarikan pelancongan terbaru.

Kelmarin terdapat tiga orang pelancong luar negara dari California, Australia dan Jerman, yang melawat tempat tersebut.

3 ulasan:

mat_terab berkata...

Boleh jadikan Produk pelancungan baru bagi kerajaan Perak........

Tanpa Nama berkata...

beri sedikit masa pokok demokerasi akan terkenal seantero dunia dan bakal menjadi 'ipoh latest tourist spot'. terima kasih kpd pehak polis yg mengunci pejabat SUK hingga kerajaan sah terpaksa mengadakan sidang DUN dibawah pokok dan terima kasih kpd pelaku vandalisma yg memberikan publisiti percuma kpd plak pakatan rakyat. walau apapun, kerajaan negeri perak(HARAM)mesti memastikan dua benda ini terjamin keselamatannya kerana ia bakal membantu ekonomi rakyat perak.

Tanpa Nama berkata...

itulah hikmahnya apa yang tersurat dan tersirat disebalik kejadian persidangan dibawah pokok yang kita tidak tahu.harap rakyat perak mengambil ikhtibar diatas apa yang belaku.tetapi janganlah ia dijadikan tempat yang boleh menjadi kita syirik.beriktikadlah ia sebagai tempat belakunya ba'ah terhadap pemimpin yang sah.