14 Mei 2009

'Pistol dibawa masuk ke sidang DUN 7 Mei'

Wakil rakyat DAP menggesa pihak berkuasa menyiasat dakwaan mereka bahawa senjata, termasuk sepucuk pistol, dibawa masuk ke dalam sidang DUN Perak pada 7 Mei lalu.

Setiausaha DAP Perak, Nga Kor Ming berkata, senjata itu dibiarkan dibawa masuk walaupun terdapat kawalan keselamatan yang ketat dan pengesan logam turut dipasang pada hari berkenaan.

Beliau juga menyebutkan contoh ADUN Jelapang, Hee Yit Fong memiliki satu alat penyembur pemedih mata, sebagai satu lagi contoh senjata dibawa masuk ke dalam dewan.


Eload System- Topup Kredit Serendah RM3.00 serendah RM3



"Mungkin (kakitangan keselamatan) hanya berminat memeriksa Pakatan (Rakyat)," kata Nga dalam sidang akhbar di ibupejabat DAP Perak di Ipoh hari ini.

Satu klip video turut ditayangkan dalam sidang akhbar tersebut yang menunjukkan seorang lelaki berpakaian putih, dilihat seperti mencapai satu objek yang terselit di belakang seluarnya. Objek itu bagaimanapun tidak dapat dilihat dengan jelas.

Insiden tersebut berlaku sejurus selepas berbelas individu yang tidak dikenali menyerbu masuk ke dalam dewan untuk membawa keluar Speaker V Sivakumar.

Ditanya sama ada terdapat sebarang peraturan tetap dewan yang melarang senjatapi dibawa masuk ke dalam DUN, Sivakumar berkata, tidak ada, tetapi larangan itu merupakan amalan yang digunakan di seluruh dunia.

Katanya, terdapat sebuah bilik khas yang disediakan di bangunan SUK bagi membolehkan individu menyimpan senjata mereka sebelum masuk ke dalam DUN.Malaysiakini

18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

jgn bawak pistol je..., adun katak hee yet taik tu..., apa kelas bawak papper spray.., mintak la c4 kat najib tu..,

Tanpa Nama berkata...

ntah la ngan UMNO nie... dah nak jadi negara gangster pi dah.... aku pon pening... takkanla punya gila kuasa sampai teruk sangat...

ZAZ PHOTOGRAPHY berkata...

Kepada pihak berkuasa espcially Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan, apakah tindakan terhadap anggota yang membawa masuk senjata ke dalam Dewan DUN? Tak kan nak tutup mata kot the whole world is watching and shows how violent is your men. Dalam insiden 7 Mei itu juga dua orang Adun telah dikasari oleh pihak polis.

Tanpa Nama berkata...

POLIS TU MACAM KENAL JE..OOO BARU TERINGAT PENJAGA BABUN DARI ZOO MELAKA..

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH UNTUK ZAMBRY RAKYAT MENYAKSIKAN ANDA MEMANG DARI ALIF TENDANG MIM, NUN TENDANG WAU,..SARKAS DAA..TERINGAT CERITA P RAMLEE

Tanpa Nama berkata...

tu handphone ler... kalau dari segi logik, mau tertembak masa dalam keadaan posisi tersebut, perhatikan betul-betul, posisi tersebut agak sukar untuk mengeluarkan pistol dalam keadaan bergerak jika buntot pistol menghadap kedepan. tangan yang nak capai tu lak tangan kiri yang tapak tangannya posisi kedalam. agak-agak lar nak buat cerita pon. kasihan orang bertugas.. fikirkan balik, mereka pun pengundi.

fajridil adha berkata...

sama macam citer tamil n hidustan la pencacai bn ni.semua diorg boleh buat.xde yg xboleh pd mereka.polis pun jd anjing suruhan mereka je.

Tanpa Nama berkata...

P.Ramlee mempunyai pandangan yang melangkaui zaman.Dia dah sebut dulu macam mana nak kenal sarkas. Mulanya, teman pun tak perasan tetapi..baru teman perasan apa yang dikatakan oleh allahyarham Tan sri P.Ramlee,alif tendang min,nun tendang wau itu bunyinya sarkas,
Al Fatihah buat Tan Sri P.Ramlee

Tanpa Nama berkata...

Ganeson : I was appointed by the book.

Chitttt!!!

Timbalan Speaker ambik alih sedangkan Speaker yang sah duduk kat tempatnya lagi...

Tak malu betul....

Tanpa Nama berkata...

Perak dah jadi Police State....
Apa salah dgn bawa pistol masuk sidang,lain kali bawah saja apa yang perlu spt perompak pecah rumah....sebuk kari,gari,parang,kayu,besi....

MJ guevera berkata...

ASSALAMUALAIKUM...MAAF OFF TOPIC...SY NAK KEMUKAN PERKARA INI:
JIKA SESEORG YG DIJATUHKAN HUKUMAN MATI, KEMUDIAN DIA MEMBUAT RAYUAN DAN MENDPT PERINTAH STAY OF EXECUTION.....SEMENTARA MENUNGGU KEPUTUSAN RAYUAN SI PESALAH AKAN TETAP BERADA DI PENJARA...
JIKA SESEORG DI BEBASKAN DR TUDUHAN MEMBUNUH KEMUDIAN A.G MEMBUAT RAYUAN STAY OF EXECUTION MAKA SI POLAN ITU MASIH TETAP BEBAS SEMENTARA MENUNGGU KES DI RAYU.....
MENGAPA KES MB PERAK LAIN PULA HALNYA?....BUKANKAH SEPATUTNYA DS NIZAR YG BERHAK MENJALANKAN TUGAS MB DAN BUKANNYA ZAMBRY?

Tanpa Nama berkata...

Dalam Mahkamah rayuan, kena adanya 3 hakim, tapi dalam kes ini cuma satu hakim, dari segi perundangan dah tak betul...semuanya dah tak ikut lunas undang undang sedia ada.

Tanpa Nama berkata...

Perak adalah negeri yang unik. Dulu masa saya kecik2 dulu raya puasa dua kali..celaru jugak..La ni 2 MB sat on sat off.. lagi golmal daa...

DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN PARIT berkata...

Tak Silap aku yg pasti setiap lelaki ada bw pistol masing2...yg pompuan tu tak perasan la.....kira la ada berapa pistol kat DUN tu...Tak kurang 100 batang pistol...Ini tak baya pun...Biar la pistol tu kat situ...Jangan tuduh2 aaa...

Tanpa Nama berkata...

anon 5/13/2009 1:16 AM
pakai hotak ler..... benda apa yg disorok belakang? h/p ko simpan blakang pinggang ke????? klu h/p pun simpan blakang tu pun simpan dlm poket belakang!!!! melainla seluar dia lain daripada org lain ada poket kat pinggang blakang!!! babun!!!!

Tanpa Nama berkata...

al-maklumlah ni bkn malaysia lg
kalo malaysia lg tk jadinye g nie...
cuba tgk negara islam yg d geruni...
"IRAN" bunuh hukum bunuh
pilihanraya 100X hebat dr malaysia...
ni malaysia nk ikot perangai bush lg...
bahkan dia org x tahu, ape yg bush alami skrg..
JAHANAM ZAMBRY ZIMBAWIE @ pangkor..
org pangkor x malu-malu lg ke, dpt pemimpin yg bodohkan rakyatnya erkk..
kalo saya nyesal laaaa.......

Manickam Nadeson berkata...

Dei! thambi Ganasen, Buku yang awak sebut itu mungkin Buku KBSR Bahasa Tamil Tahun Satu keluaran tahun 1984. itu pun awak tak lulus nak cakap besar buat apa?

Bdk_Kg berkata...

Tanpa Nama berkata...

jgn bawak pistol je..., adun katak hee yet taik tu..., apa kelas bawak papper spray.., mintak la c4 kat najib tu..,
5/13/2009 12:55 AM

setuju sgt ngan statement bro..