18 November 2009

Usaha sistematik sedang dibuat untuk tekan Nor Mohamad

KUALA LUMPUR, 16 Nov: Usaha nampaknya sedang dibuat dengan sistematik oleh para penyokong Tun Dr Mahathir untuk mengeluarkan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Mohamad Yakcop dari kabinet.

Sekurang-kurangnya, tiga blogger pro-Umno menulis mengenainya. Rocky bru, bigdogdotcom dan Another Brick on the Wall mengulas mengenai usaha ini.

Nor Mohamad didakwa melakukan tindakan untuk kepentingan dirinya apabila menjalankan aktiviti melalui Khazanah Holding dalam urusan pengambilalihan Pantai Holding, syarikat strategik yang berasaskan kesihatan.

Ia bermula apabila Parkway Holdings, membeli 5 % saham Pantai pada 4 Ogos 2006 ketikamana syarikat milik kerajaan Singapura itu sudah memiliki 31 % saham.

Ini menjadikan, Pantai dikawal oleh syarikat asing iaitu milik GLC Singapura itu.

Apabila rakyat Malaysia bising, melalui Khazanah, sahamnya dibeli balik dengan cara yang sangat mengelirukan dan dikatakan memberikan keuntungan besar kepada Nor Mohamad.

Satu lagi dakwaan terhadap Nor Mohamad ialah kegagalan beliau menguruskan sumbangan royalti Petronas kepada kerajaan Malaysia.

Menurut bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir, Petronas telah menyumbang sebanyak RM253.6 bilion kepada kerajaan pusat dalam bentuk cukai, royalti, duti ekspot dan juga dividen.

Namun, ke manakah wang sebanyak itu dibelanjakan tidak dapat dilihat dengan nyata oleh rakyat negara ini.

Dan bagi bigdogdotcom, Nor Mohamad yang patut dipersalahkan sebagai Menteri yang menjaga hal ehwal perancang ekonomi negara.

HarakahDaily.Net/-

1 ulasan:

Raziq Najab berkata...

Mudah2an selepas ini beliau akan bersama2 perjuangan Islam... ameen.

# Bertambah lagi profesional dalam jamaah Islam.. InsyaALLAH.

PERGI JAHANAM DENGAN KEBANGSAAN!

ALLAHUAKBAR!!!