20 Mei 2010

Pusat tidak hormati Umno Terengganu

5 Jamadil Akhir 1431 H
Oleh: Khairul Azlam Mohamad

KUALA TERENGGANU, 19 Mei: Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali (gambar) menyifatkan kegagalan pemimpin Umno Terengganu adalah kerana mereka tidak dihormati oleh pimpinan Umno dan Barisan Nasional (BN) di peringkat pusat.

“Saya nampaklah, kegagalan pemimpin Umno Terengganu sendiri untuk dihormati oleh pemimpin Umno di peringkat pusat gagal sama sekali.

“Isu royalti sampai sekarang ini tidak selesai. Kita sudah jumpa dahulu sebagai rakyat, sebagai orang yang juga bertanggungjawab kepada negeri, jumpa Menteri Besar Terengganu, Datuk Ahmad Said.

“Kita minta selesaikan masalah royalti untuk kepentingan rakyat. Kami sebagai pembangkang pun tidak mengapa asalkan dapat kembali royalti untuk kepentingan rakyat,” ujarnya pada sidang media di pejabat PAS Terengganu, semalam.

Namun begitu, katanya hingga kini isu royalti tidak selesai yang merupakan kelemahan kepimpinan Umno negeri yang ada sekarang.

Beliau turut menyifatkan mantan Menteri Besar , Datuk Seri Idris Jusoh sebagai mengkhianati kekayaan yang ada di negeri ini.

Katanya, wang royalti telah dikhianati dengan melaksanakan projek-projek yang tidak mendatangkan manfaat kepada rakyat.

“Menteri Besar dulu (Idris) mengkhianati hasil kekayaan yang ada di negeri Terengganu dan buat projek-projek yang tidak beri manfaat yang banyak kepada rakyat.

“Jadi, ‘dua-dua’ (Ahmad dan Idris), pemimpin Umno kena tolak sama ada yang dahulu (Idris) dan yang ada sekarang (Ahmad) dan pilih yang baru (PAS),” ujarnya yang merupakan mantan Pesuruhjaya PAS negeri.

Menurutnya, PAS Terengganu boleh mencapai kemenangan pada pilihan raya umum nanti dengan syarat para petugas perlu bekerja dengan lebih kuat dan gigih.

“Kita kena kerja kuat dan semua bersepadu, kerjasama, tawakkal kepada Allah SWT dan insya Allah, menang,” ujarnya.

Tambahnya, jika tidak bekerja sesiapa pun tidak boleh berjaya kerana yang penting bekerja ke arah mencapai kemenangan.

Harakahdaily/-

Tiada ulasan: