26 Oktober 2010

Mesyuarat agung Makkal Sakti dicemari kekecohan

17 Zulkaedah 1431 H

Mesyuarat agung kedua parti Makkal Sakti hari ini dicemari kekecohan yang dicetuskan oleh sekumpulan 30 orang yang mendakwa anggota parti itu, lapor Bernama.

Insiden tersebut dilaporkan berlaku di luar Dewan Tun Razak, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) pada kira-kira jam 10.20 pagi apabila penyokong A.Vathemurthy, yang mendakwa dirinya presiden Makkal Sakti yang sah, dihalang masuk oleh pengawal ke dalam dewan mesyuarat tersebut.

Mereka mendakwa layak menyertai mesyuarat agung itu kerana merupakan anggota parti tersebut yang sah.

S Sanjay, yang mendakwa dirinya naib presiden parti Makkal Sakti, berkata mereka tidak berpuas hati kerana tidak dijemput ke dalam mesyuarat itu.

"Kami ahli, resit ahli pun kami ada... dalam mesyuarat itu pun bukan semuanya perwakilan, budak sekolah pun ada dalam tu. Kami semua ahli sepatutnya benarkanlah kami masuk ke dalam.

"Kami juga tidak menerima apa-apa notis mengenai AGM ini. Sepatutnya mereka perlu memberi kepada kami dua minggu lebih awal sebelum ia diadakan. Kami tahu pun mengenai mesyuarat ini melalui surat khabar Malaysian Nanban semalam," katanya kepada Bernama.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Dang Wangi ACP Zulkarnain Abdul Rahman ketika dihubungi berkata kekecohan tersebut tidak melibatkan penahanan mana-mana pihak kerana kesemua mereka akhirnya mengikut arahan polis supaya bersurai.

"Mesyuarat yang diadakan hari ini pun telah berjalan dengan lancar tanpa ada sebarang masalah. Kami telah berurusan dengan mereka selama dua jam dan kemudian mereka akur dengan arahan yang kami berikan untuk bersurai," katanya.

Malaysiakini/-

Tiada ulasan: