15 Oktober 2010

" Pilihan raya mengejut", kata Anwar

6 Zulkaidah 1431H.

Tindakan terbaru kerajaan menunda pelaksanaan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) adalah petanda “utama” bahawa pilihan raya umum ke-13 semakin hampir, kata ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Ada kemungkinan kita akan saksikan pilihan raya umum yang mengejut dan saya jangkakan pembentangan bajet esok adalah bajet pilihan raya,” katanya pada sidang akhbar di lobi parlimen hari ini.

Anwar, yang pernah menjadi timbalan perdana menteri dan menteri kewangan berkata, rang undang-undang GST itu dirangka dengan lemah dan ia bukan hanya akan membebankan rakyat tetapi juga tidak mampu membantu menjana pertumbuhan ekonomi Malaysia.


4 ulasan:

Awanama berkata...

kita tunggu n tengok, dah naik boring dng suara org UMNO yg sumbang ni. kt pung nak singkir org jenis lompat ni

Awanama berkata...

Yes, saya pun meluat dengan katak2, sesumpah, pencancai2 UMNO. Najib tu dah senget pun ikut juga... Lama2 tergadai juga tanah kat Malaysia ni. Tak cukup dgn projek iskandariah, tanah KTM pun bagi kat Singapore. Yang rosmah pula sibuk dgn botox, rakyat hidup susah, bila nak pilahan raya baru nak melawat. Bila menang je naik minyak, naik tol, naik cukai tanah, barang2 pun naik harga. Biasiswa dah lah semakin susut orang melayu dapat. Konon 1Malaysia kena adil kat cina & India. Selama ni Tunku utamakan Melayu, negara tak aman ke, atau org Cina & India susah ke? Sedar lah org Melayu, ini negara anda, jgn nanti kamu, anak2 kamu, cucu2 kamu merempat kat bumi sendiri. Jangan sebab subsidi beras sekampit (yg hangat2 tahi ayam tu), kita kn bayar semua kenaikan harga barang & keperluan harian...

Awanama berkata...

BILA org UMNO pula berkata:

Golongan melayu yang buta sejarah,cetek ilmu,singkat pemikiran, akan berkata seperti anda,seperti tak bernama diatas,ANWAR IBRAHIM,adalah berjiwa keji,melumpuhkan suasana keharmonian golongan melayu dengan meraih simpati masyarakat ISLAM,menjual rahsia kerajaan,kelemahan kekurangan kelebihan tanah melayu kepada AUSTRILIA,INDONESIA,SWEEDEN,JERMAN,SINGAPORE, BERSEKUTU DENGAN kuasa barat utuk melumpuhkan ekonomi malaysia,(astrlia) mengluluskan kanun hak2 manusia bebas beragama,meraih prihatin negara barat bahawa hubungan sesama jenis adalah hak induvidu.mempengaruh semua penduduk menentang kerajaan walau sanggum buat pakatan dengan bangsa asing DAP,natijahnya..warga melayu hilang tempat berniaga di kawasan tepian jalan,26/10/10 ini kawasan tanah melayu dirampas kerajaan DAP tuk naikan flet seperti d singapura,melayu akan merempat di tempat sendiri..pengembala lembu kambing,hikang kawasan penternakan,rumah2 kawasan ested dicanang untuk naikkan hotel taraf 8 bintang siap ada tempat penjudian,seperti disingapura,ASAL DAP adalah dari SINGAPURA,so if u belajar ilmu sejarah..u rasa segan when u nak buat ulasan tak bermoral ni..
(sains politik -um)
azlansidik@yahoo.com

Awanama berkata...

sambung-azlansidik
SIFIR EKONOMI memang keluk ekonomi utu sendiri menaik..(sure org cam u tak amik ekonomi)dan buta pengetahuan,apa kerajaan buat tuk masa ini nak kekalkan hak2 org melayu dan kuasakan Pekara153 dalam pelembagaan, dimana NURUL IZZAH sendiri nak buburkan kerana befikiran bahawa org melayu tak patut ada hak istimewa,kamu nak Menangkan mejoriti melayu islam,,tetapi PAS,DAP,PKR, sendiri nak hapuskan hak2 kelebihan org melayu,sisten beraja,nak tukar sistem berpeembagaan,DAP memang tak layak meminpin,kerana hasil negara akan menjadi keruh,kotor sebab keuntungan perjudian menjadi income pertama mereka,PKR sersifat KRONOSTIK,anwar-PM,azizah-tinbalan PM,nurul izzah-naib timbalan, lepas ni kalau ada laki,dia letak laki dia,ada cucu dia letak cucu dia,mana yg menunjukan dia berpakat?Anwar menyatakan ALLAH untuk KRISTIAN,,menghalal kan kafir memberi ceramah dengan menggunakan kalimah allah,dan mengucap salam..membenarkan memasuki taman2 syurga(SURAU)memberi bayan@taskirah..
Jadi hal isu tanah di malaysia jb area, kerajaan menyewakan kepada org singpura-merupakan berkontrak dan income negara,kamu senang2 malaysia nak beri tanag dekat sigapura..musuh tradisi itu?dan sultan johor mudah beri tanah jajahannya pada kaum cina singapura? di singapura,kaum klas 3 ialah melayu..1 cina2india,sebab nilah mereka gugurkan pekara 152 perlembagan singpura(menghormati hak2melayu)rumah p.ramlee(madu 3) istana sultan ibrahim) dirobohkan...baru2 ni KTM asal sebesar 16kaliganda kawasan afomosa,akan dirobohkan..semua sejarah melayu tak pernah adadalam buku teks dia orang..

So,saudara-saudari if kamu tau kenapa melayu susah nak bersatu,kerana ada orang kite dapat peruntukan barat,tuk menjadi baruah,duri dlm daging,demi kepentinga diri sendiri.. kerajaan nak org melayu mula sersatu dan mula berkuasa,sepenuhnya..
dulu kalo negara ikut kata anwar tuk ambil IMF(pinjam duit di bank dunia) memaang malaysia aka tergadai..seperti negara jiran kite indonesi..sepanjang hayat akan datangpun negara dia masih berhutang..dengan bank negara luar, sehingga bank itu dapat memiliki semuatanah indonesi..DR>mahathir dah melihat pekara ini..dan menyatakan bahawa org kita ni ada 2 jenis..1-nak senang sahaj,2-berdikari dan berikthiar..
Seperti biasa,Pembangkang akan selalu membankang walaupun pekara baik,dia tetap nampak banyak kekuranga..sebab kerja dia membangkang..
(hangat2 tahi ayam tu sesuai tuk PKR)kerana selama ni memegang kawasan,takde pembaharuan,nam mainten taman permainan pun tak mampu..lampu trafiklight rosak pun 3bulan baru pulih,sebab ahlinya dah puas hati,dapat suap,dah kenyang diam je..semua projek kerajaan dia nak takeover, lepasti gagal nak buat..contoh kat melaka..sekolah dan hospital hampir2 thn..baru 48%,bila kerajaan negeri tegur..marah terus giveup,padahal duit dah habis..
kerajaan kite ni,sebenarnya amalkan sistem kedekut tuk benda bukan2 yg tak mendatangkan hasil pada negara..dan rakyat...
Oleh itu anda jangan dengar sebelah pihak sahaja, tanya sebelah pihak pula tentang kebenaranya..

(sains politik negara)um
azlansidik@yahoo.com