15 Oktober 2010

PRK DUN GALAS: KEMELUT PERAK AKAN DI DEDAHKAN

06 Zulkaedah 1431 H
Oleh: safarizal saleh

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) melihat sikap angkuh Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir yang terlalu yakin akan kemenangan Barisan Nasional (BN) di Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kawasan Galas pada 4 November ini, lupa akan faktor kemelut Negeri Perak bakal menjadi isu penting semasa kempen PRK itu kelak.

DPPN Pk mencabar agar Datuk Seri Zambry berdebat di atas satu pentas bersama Datuk Seri Ir Haji Mohammad Nizar Jamaluddin bagi menjelaskan kemelut Perak dan kedudukan Galas yang terlalu hampir dengan negeri Perak.

Sudah tentu penduduk Galas ingin mengetahui isu kemelut Perak yang telah merosakkan demokrasi yang selama ini di dokong .

Mungkin faktor kemelut Perak ini sebagai kayu ukur kemenangan mana-mana parti yang akan bertanding kelak.

Datuk Seri Zambry perlu berani bagi menjelaskan kemelut Perak yang menjadi sejarah hitam di dalam sejarah Dunia sekarang ini. FDI Perak yang tidak meningkat adalah perkara jelas ,bahawa pelabur asing masih bimbang akan urusniaga di Perak.

DPPN Pk menunggu keberanian Datuk Seri Zambry di dalam memperkatakan kemelut Perak yang terlalu kotor di dalam demokrasi di dalam Negara kita.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Demikianlah halnya kalau manusia lupa diri dan tak tahu malu, penyamun berlagak nak jadi polis. Dalam PRU 13 nanti bolehlah dilantik jadi calon PUNGKOR ATAU PUNGKO'