18 Mac 2011

A Doctor in the House: The 'Nyanyuk' of...Mahathir Kantoi Lagii..Jumpa Dengan "Hantu" Orang Dah Mati..??

13 Rabiulakhir 1432H. [MOD] -

Tun Dr Mahathir Mohamad menolak tanggapan kononnya beliau tersilap fakta dalam memoirnya berhubung pertemuan dengan bekas Presiden Singapura, Benjamin Henry Sheares, sambil menjelaskan bahawa pemimpin republik itu gurunya dan tidak mungkin beliau terlupa siapa yang beliau temui.

“Saya berjumpa dengan Sheares kerana beliau pernah mengajar saya. Ia satu kunjungan mesra. Tetapi ia (pertemuan itu) bukannya ketika saya berjumpa Perdana Menteri (Lee Kuan Yew) dalam lawatan pertama saya,” katanya ketika diminta membuat penjelasan oleh seorang wartawan asing.

Wartawan dari The Straits Times Singapura itu, menyatakan rekod akhbarnya menunjukkan pada masa itu, Sheares sudah meninggal dunia dan beliau (Dr Mahathir) sebenarnya mengadakan pertemuan dengan presiden lain iaitu Devan Nair pada satu majlis makan tengah hari.

Catatan mengenai pertemuan dengan Sheares itu terkandung dalam buku kisah hidup Dr Mahathir berjudul A Doctor in the House: The Memoirs of Tun Dr Mahathir Mohamad yang dilancarkan minggu lalu dan mendapat sambutan hangat.

“Bahagian pertama (bab berkenaan) adalah mengenai pertemuan saya dengan Lee Kuan Yew dan bahagian kedua, saya juga pergi (berjumpa Sheares), bukan pada hari yang sama atau lawatan yang sama.

“Yang pasti, saya bertemu Sheares. Saya pergi bersama isteri saya dan beliau boleh mengesahkan sama ada ia benar atau tidak,” kata Dr Mahathir.

Juragan : Dah Nyanyuk la tuuu..sepatutnya bukan tajuk buku tu Memori...tetapi Hilang Memori..Inilah kesan doa mereka-mereka yang di zalimi oleh beliau semasa era pemerintahan kuku beruangnya...itu pun masih ada lagi manusia yang percaya akan segala fitnah beliau yang berubah-ubah terhadap DSAI...Fuhhhh Hampehhhh Umnoo...

Himpunan berita politik Pakatan Rakyat

14 ulasan:

Awanama berkata...

salam, pls kalau iya nak mengutuk mencerca, perhaps tukar nama blog dan alih kan nama islam dihujung tu.. the way it sounds, very unislamic.mencerca over a difference in politics but yet mengaku islam...

Awanama berkata...

Apa pun korang kutuk dia...buku dia dah nak cecah sejuta percetakan nya utk dalam dan luar negeri....satu jkejayaan luar biasa bagi penulis malaysia....pergilah cari buku ni di MPH kalau dpt....salute tun M...anda memang anugerah tuhan utk malaysia...hebat ....long live tun M...

dadidu berkata...

800 halaman dalam buku dr madey al-Kutty adalah usaha terakhir beliau menipu melayu sebelum mampus.

Awanama berkata...

Kita tunggu nanti MAHA firaun laknat ni bakal terjerat oleh perbutannya sendiri masa tu kita mungkin akan bakal malihat manusia laknat ni mampos berdiri seperti yg pernah didoakan oleh sekalian rakyat yang dizaliminya di era pemerintahan beliau. Tak mustahil dengan kuasa Allah Dia akan mengikuti jejak Kamal Atartuk yang mati dengan penuh kenihaan disisi Allah.

Awanama berkata...

pandang nama pun tak berapa nak larat

Melayu Islam berkata...

Itu pun nak jadi isu.... waka ka kak kak.... kalau tak nak baca jangan diberli buku tu.....

nasru berkata...

abu lahab pun dikutuk dalam ayat al-quran..

Awanama berkata...

dah nyanyok....org tua nyayok......padan muke dia...nyayok

Awanama berkata...

Lama sudah saya tak ambil pot dengan mamak kutty ini. Kalay masa kesultanan Melaka , kita ditipu oleh Tun Mutahir (mamak kutty senior), sekarang ini, kita di tipu oleh Tun Mahathir (mamak kutty junior). Tak apa.. Melayu mudah lupa.....

Awanama berkata...

tak sangka ye rupa2 nya ada jugak orang meLAYU islam yang menyokong dan mengagungkan puak sekular macam tun mahathir ni...ingatkan orang turki je yang agungkan munafiq sekular macam mustafa kemal atarturk, kat malaysia pun ada jugak... islam sederhana ala liberal sekular yang dipegang umno ... islam didikan dan suruhan Allah dan Rasulullah tak nak pulak ikut... ni lah akibatnya apabila orang yang jahil agama diangkat jadi pemimpin, sampai tak tahu bela janggut tu sunnah Rasulullah...

Awanama berkata...

Buku Tun ni belambak kat satu shopping compleks di Pulau Pinang yg berdepan dgn Pulau Jerejak tu, lupa lak nama. Takdak sapa baca pun sepanjang saya kat dlm kedai buku tu...

Awanama berkata...

Dulu masa Tunku ada, Tun salu dok gaduh dgn Bapa Malaysia tu, and kata mcm2 kat Tunku, salah satunya, Tunku nyanyok. What goes around, comes around huh Tun??

Awanama berkata...

Sudah la tu Mamak Dey, sepanjang 22 pemerintahan anda, anda masih tidak mengaku semua peristiwa yang berlaku bukan kesalahan anda walhal anda sebagai Perdana Menteri ketika itu, sudah pastilah orang bawahan akan mengikut perintah anda.Pihak media akan mengagung-agungkan anda.Contoh, PPSMI banyak yang menentang, tetapi disebabkan arahan anda, Dasar tersebut telah dilaksanakan secara tergesa-gesa tanpa memikirkan kajian cendiakawan yang lain. Sekarang dasar tersebut telah ditarik nalik secara perlahan-lahan... banyak wang sudah dibazirkan..

Awanama berkata...

yelah buih di lautan.Cakap pandai tentang islam.Cari ape maksud buih di lautan.Sekarang kita macam gitulah.Konon politik,kebenaran tapi mesti mau ingat.setakat duduk kat luar kandang nak menyalak.Duduk dalam buat perubahan.INGAT ORANG ISLAM YANG BANYAK BERKATA MACAM "BUIH DI LAUTAN".NABI SENDIRI DIHINA PUN MASIH BOLEH TENGOK AJE.NAK JADI PEJUANG ISLAM.CAKAP AJE PASAL POLITIK BERGAJIKAN RASUSAH TU AJE.APE ATOK KAU BUKAN ORANG MELAYU KAU PENDATANG JAWA KE YANG LEW KWAN YU TU CAKAP.OKAY SIAPKAN TONGKANG BALIK INDONESIA.AKU TAK KIRA LAH SIAPA KAU SUKA.