07 Mac 2011

Perpisahan makin gamit Misbun

02 Rabiulakhir 1432H. [MOD] -

UCAPAN ‘selamat jalan’ kian menggamit Datuk Misbun Sidek! Selepas dikatakan bermain tarik tali termasuk menggunakan ‘jurucakap’ bagi membincangkan peletakan jawatannya dengan Persatuan Badminton Malaysia (BAM), badan induk itu kini harus semakin mudah untuk membuat keputusan bagi menamatkan kemelut yang berlarutan lebih dua bulan lalu.

Perkembangan terbaru itu menjelma selepas anak didiknya, Lee Chong Wei menyatakan dirinya tidak kisah sama ada mendapat sentuhan jurulatih itu atau tidak, susulan perbincangan ‘hati ke hati’ dengan BAM baru-baru ini.

Ia berlawanan dengan pendirian jaguh nombor satu dunia itu sehari selepas ‘gurunya’ meletak jawatan 31 Disember lalu yang menegaskan dia juga akan keluar dari BAM sekiranya masalah peletakan jawatan itu tidak diselesaikan.

“Kita akui bimbang dengan prestasi Chong Wei selepas Misbun meletak jawatan tetapi selepas beberapa bulan dan beberapa kejohanan, dia membuktikan dirinya tidak terjejas tanpa sentuhan jurulatih itu.

“Jadi, kita ada bertemu dengannya untuk memberitahu perkembangan perbincangan dengan Misbun dan dia memaklumkan tidak kisah sama ada terus dibimbing Misbun atau sebaliknya,” kata Presiden BAM, Datuk Seri Mohd Nadzmi Salleh, semalam.

Mohd Nadzmi berkata, sebelum ini dia ada bertemu Misbun bagi membincangkan isu itu sebelum memintanya mengadakan perbincangan dan memberitahu perancangannya kepada pegawai BAM, namun tiada keputusan konkrit diperoleh.

“Walaupun saya diberi mandat oleh Majlis BAM untuk membuat keputusan, saya akan memaklumkan kepada mereka (Majlis BAM) mengenai perkembangan yang berlaku ini sebelum membuat sebarang keputusan,” katanya.

Oleh : Hussain Said.

Tiada ulasan: