07 Mac 2011

Sidang Dewan Rakyat Tanpa Ketua Pembangkang

02 Rabiulakhir 1432H. [MOD] -

KUALA LUMPUR 7 MAC : Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin hari ini berangkat ke bangunan Parlimen bagi merasmikan pembukaan penggal keempat persidangan Dewan Rakyat ke-12.

Seri Paduka diiringi Raja Permaisuri Agong Tuanku Nur Zahirah.Persidangan Dewan akan berlangsung hingga 7 April.

Sidang parlimen pada hari ini juga tanpa kehadiran Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang digantung selama 6 bulan bersama tiga Ahli Parlimen Pakatan Rakyat yang lain Azmin Ali (PKR-Gombak), R.Sivarasa (PKR-Subang) dan Karpal Singh (DAP-Bukit Gelugor).

Ketua Umum PKR itu digantung selepas membuat pendedahan berkaitan peranan Apco Worldwide dan kaitannya serta persamaan slogan Satu Malaysia dan One Israel.

Baru-baru ini, Anwar pada satu ceramah pilihan raya kecil di Merlimau, mendedahkan dokumen perjanjian antara Apco dan kerajaan Israel pada 1991.

One Israel diperkenal pada 1999 ketika Israel diterajui Ehud Barrack manakala Satu Malaysia diperkenal pentadbiran Datuk Seri Najib Razak pada 2009.

Antara persamaan ketara kedua-dua slogan itu ialah One Israel membawa tema People First manakala Satu Malaysia (Rakyat Didahulukan), selain mengadakan klinik percuma kepada rakyat Israel manakakala Malaysia memperkenal klinik Satu Malaysia.

Kerajaan Malaysia sebelum ini, walaupun menafikan slogan Satu Malaysia hasil ilham Apco, mengaku membayar RM70 juta kepada firma perunding antarabangsa yang didalangi pemimpin Israel-Zionis itu.

Pakatan Rakyat kini hanya mempunyai 72 wakil pada sesi Dewan Rakyat ini.

Tetapi jumlah berkurangan itu tidak akan melenyapkan suara-suara Pakatan Rakyat memandangkan pilihan raya umum akan diadakan tidak lama lagi.

Tv Selangor/-

1 ulasan:

H.jo****g berkata...

Semangat perjuangan..sekiranya satu gugur..ada beribu2 lagi semangat juang yg sama akan bangkit...sejarah telah membuktikannya...