04 Julai 2011

Najib sudah habis modal bila dakwa BN jadi altenatif kepada PAS di Kelantan.

2 Syaaban 1432H. [MOD] -

KENYATAAN MEDIA
Pejabat ADUN Titi Serong

Saya ingin mengatakan bahawa ucapan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dihadapan rakyat Kelantan di Machang semasa melawat Kelantan beberapa hari lepas sebagai sat kenyataan yang lucu dan cakap politik kosong menandakan belua sudah kekeringan modal untuk berkempen.

Saya berkata demikian kerana beliau menganggap bahawa BN perlu jadi parti alternatif kepada PAS di Kelantan jika rakyat di negeri itu inginkan perubahan.

Setelah masuk tahun ke 54 UMNO-BN memerintah Malaysia, hingga kini, apakah benar negara telah maju dan merupoakan perubahan yang dikatakan oleh Najib?, Apalagi saya beranggapanm negara Malaysia belum menikmati kemerdekaan yang hakiki apabila suara rakyat yang sepatutnya didengari oleh kerajaan dibalas dengan tangakapan demi tangkapan terhadap mereka yang telah mencecah angka lebih 100 orang.

Bagaimana mungkin UMNO-BN boleh menjadi alternatif bagi PAS Kelantan sekiranya Negara ditadbir dengan penuh ketidak adilan dan kesaksamaan yang dibayangi demokrasi tulen. Malaysiasi juga semacam menuju negara poilis apabila UMNO dan BN menggunakan badan keselamatan itu sebagai ebteng untuk terus berkuasa selepas mereka gagal berdepan dengan rakyat yang mahukan perubahan.

Demokrasi yang sepatutnya menjadi teras dalam Negara ini cuma cakap politik kosong dan khayalan bagi rakyat Malaysia. Segala tindakan undang0-undang malah kadang-kadang keterlaluan hanya kena kepada pimpinan dan penyokong Pakatan Rakyat sahaja.

Malaysia yang sepatutnya telah menjadi Negara maju setanding Korea Selatan malah tidak mampu mengatasi Singapura hanya layak ditertawakan .

Ini semua disebabkan pimpinan tertinggi UMNO-BN dan barisan kabinetnya yang lemah dan tiada daya saing bagi memacu segala tenaga dan khazanah Negara untuk kepentingan rakyat dan juga Negara Malaysia.

Dalam tempoh sekian lama mencapai kemerdekaan sepatutnya Malaysia sudah bersaing dengan negara maju yang lain apabila pemimpin negara mampu memberi ida-idea yang baik untuk membangun negara. Tetapi yang saya nampak tidak lain hanyalah idea-idea untuk menyalahkan apa saja kepada pihak yang tidak menyokong kerajaan BN walaupun tuntutan yang dilakukan termasuk dalam isu Bersih adalah sangat wajar dan berasas.

Fakta-fakta seperti inflasi, belanjawan Negara yang defisit hampir setiap tahun, kurang tenaga pakar atas faktor penghijrahan sebilangan besar rakyat yang berkapasiti serta berkualiti, pengangguran graduan IPT dan golongan muda yang tinggi, statistik jenayah serta indeks peratusan anak luar nikah yang membimbangkan, keruntuhan moral dikalangan remaja dan muda mudi, isu ketirisan wang Negara dan rasuah yang bernilai jutaan malah mencecah billion ringgit gagal ditangani UMNO-BN hingga kini.

Ini adalah isu besar yang perlu kepada perhatian serius tetapi ringan bagi UMNO-BN kerana khuatir rakyat tahu isu sebenar Negara kerana kesannya kerajaan Najib Razak dan partinya akan ditolak oleh rakyat.

Rakyat perlu lihat isu ini untuk jangka masa yang panjang, bagaimanakah jika Malaysia terus ditadbir oleh UMNO-BN untuk 10 tahun akan datang, kita amat khuatir impaknya makin parah kepada generasi akan datang.

Justeru saya ingin mengajak seluruh rakyat Malaysia untuk sama-sama berubah pada PRU13 dan nyatakan sokongan anda pada perhimpunan BERSIH 2.0 kerana hingga kini suara rakyat langsung tidak diambil peduli oleh oleh kerajaan BN.

Malaysia mestilah diselamatkan dari kerakusan pemimp;in BN yang telah menyalahguna kuasanya untuk kepentingan dirinya sendiri, kroni dan mereka yang terdekatnya. Rakyat terus terabai dengan pelbagai masalah yang menghimpit.

DRS. KHALIL IDHAM LIM
PARIT BUNTAR, 4 July 2011.

Tiada ulasan: