09 Januari 2012

Hasan perlu menjelajah seluruh negara buktikan kekotoran Anwar !

16 Safar 1433H. [MOD] -
Oleh: umnopenyangak

Assalamualaikum, Bercakap kepada Malaysia kini, Hassan Ali menyalahkan Anwar menjadi punca kenapa dia dipecat dari PAS.Antara katanya, "Saya tidak mahu beliau (Anwar) mengheret rakyat menjunjung perjuangannya yang saya rasa amat kotor, ini yang saya perjuangkan".Berita lanjut di sini Sikap seorang doktor falsafah menuding kepada orang lain atas apa yang menimpa dirinya.Apa sebenarnya maksud perjuangan kotor DSAI kurang pasti pula.Apakah perjuangan untuk Malaysia yang baru yang diusahakan DSAI itu kotor?

Apakah janji untuk menurunkan harga minyak itu kotor?Apakah janji untuk memberi perkhidatan kesihatan yang lebih baik kepada rakyat itu kotor?Apakah janji mentadbir negara bebas dari rasuah dan penyelewengan itu kotor?

Hassan kena bukti kesemua ini kotor, bukan bertegas kepada kes liwat yang belum tentu hujung pangkalnya sudah dikira kotor.Untuk itu Hassan perlu menyaingi kemampuan DSAI menarik sokongan rakyat.Tidak ada gunakan mendakwa mahu menyelamatkan rakyat dari kekotoran DSAI cuma dengan bercakap kepada media dan TV sahaja tetapi Hassan kena menjelajah negara seperti DSAI membawa segala hujah dan bukti untuk ditunjukkan kepada rakyat.

Masa untuk membuktikan dakwaannya demi untuk rakyat.Begitu juga orang orang yang menyokong perjuangannya harus bersama sama menjelajah negara membawa bersama hujah dan bukti yang ada untuk ditunjukkan kepada rakyat.Hassan tidak seharusnya menjadikan dirinya "one time Hero" dengan muncul di TV saban malam untuk satu tempoh waktu yang terhad dan kemudian hilang, kalau benar dia mahu menyelamatkan rakyat dari kekotoran DSAI.Hassan perlu berjanji dengan rakyat untuk kehidupan yang lebih baik dari apa yang dijanjikan oleh DSAI.

http://www.tranungkite.net/-

Ulasan :

Datuk Hasan Ali seingat saya masuk PAS semasa Reformasi meledak dalam negara berlaku pada tahun 1998. Semasa itu bukan dia sahaja yang masuk PAS tetapi ramai lagi yang menyokong dan menyatakan simpati keatas DSAI. Ada yang masuk PAS dan ada yang bersama dengan Keadilan.

Akhirnya selepas sekian lama selepas beberapa kali konspirasi keatas DSAI dan demi untuk melemahkan Pakatan Rakyat, rupanya ada yang berkelulusan PHD sudah terpengaruh dengan arus dan gelombang permainan musuh dan sanggup menari sumbang dalam partinya sendiri.

Akibatnya dia dikeluarkan sesuai dengan peraturan permainan bila cubaannya beberapa kali untuk menyumbat bola ke gol sendiri dan bukannya ke gol lawan. Keputusan Muktamar mengenai Negara Berkebajikan ditolak semudahnya.

Penyokong menjadi panik dan hairan, dan akhirnya pemain seperti Hasan Ali dikeluarkan.

Seperti kata Tuan Guru Nik Abdul Aziz yang menjawab pertanyaan wartawan dengan katanya mana ada parti di dunia yang tidak pecat ahlinya yang tidak senonoh.

Rasanya adalagi yang masih tidak senohon seperti dikatakan Mursyidul Am, kita tunggu kalau ada yang nampaknya semacam ada harapan untuk dipecat lagi ?

12 ulasan:

TSHidayat berkata...

Betul. seingat saye sewaktu DSai dipecat Dr Hasan pergi ziarah Anwar di rumahnye Bukit Damansara.Dia bagitu simpati.Dia tahu Awar dizalimi.Tapi sekarang dia tetiba benci kat Anwar. Pejuangan Anwar kotor katanye.Saye rase beliau bukan seorang ahli politik yang cerdik ,tapi hanya seorang pakar motivasi.

Tanpa Nama berkata...

Kalau kau memperjuangkan islam sebagai wadah wahai hasang ali. kenapa anuar nak bicarakan secara Qazaf kau tak melenting. Aku berpendapat kau ni tak boleh berada dalam kariah. menunjukkan bodoh sombong kau. Dalam politik kau tak ada apa-apa lah hasang. Yang penaik atau mencapak kau dalam longkang najis adalah rakyat. Dari tindak tanduk kau hasang, kau dah membelakangkan TGNik Aziz dan TG Presiden

Padan muka kau hasang. Dulu aku simpati cara kau. Tapi bila diberi peluang kedua kau ni dah macam kaduk naik junjung. Tak sedar diuntung. Sekarang kau bebas sebebasnya sebabnya kau pun dah sorang-sorang. Kau boleh bantai apa yang kau suka. Panggil semuaTV3, RTM, TV9 dan TV-TV lain yang seangkatan dengannya untuk adakan live telecast.

Tanpa Nama berkata...

HUTANG MANYAK HUTANG KELILING PINGGANG...........HEHEHEHEH KEBANYAKKAN YG MELENTING XTENTU PUNCA NI PASAI DUIT LA............byk yg kuat menyokong tetiba pusing 360 perghhhhh nmpak sgt kalut sebab duit dh xda.......klu ikhlas berjuang kita perlu istiqhomah..

Tanpa Nama berkata...

Ini contoh terbaik akhlak seorang pakar(?) motivasi a.k.a pejuang Islam, institusi raja dan kaum melayu yang berkiblatkan keduniaan.

Tahniah Dr. Hassan, teruskanlah dgn perjuangan dan kami dari seksyen 7 shah alam akan sentiasa doakan semoga anda sempat bertaubat.

PERENUNG LANGIT berkata...

Pakar motivasi pun bukan....

cucu tok ayah berkata...

Bravo .....hebat sungguh ucapan hasan ali mempersoal intergriti anwar satelah di pecat keahlian PAS.Apa dosa anwar terhadap hasan ali?Hasan ali kena cermin diri sendiri dari rambut hingga ke buku lali.Cari kelemahan dn kekurangan diri.Apakah aku Hasan ali orang yg baik,pandai,ilmuan atau.......mempunyai perangai bodoh,ego,sombong,takbur dn akal pendek.pakar motavasi perlu membetul diri sendiri sebelum motivate manusia lain.

cerek itam berkata...

untuk para motivator,jadikan peristiwa ini sebagai satu pengajaran.kasihan kepada ibubapa yang melabur wang ringgit menghantar anak mereka masuk summer camp DHA atas cita-cita melihat anak menjadi lebih sempurna.

Tanpa Nama berkata...

Sekadar nak betulkan fakta
Dr Hassan Ali masuk PAS sebelum zaman reformasi
Jadi andaian di atas adalah tidak benar
Mungkin ada sebab lain

Tanpa Nama berkata...

itu lah pakar motivasi,pandai mengegar minda org, padahal dialah manusia yg bodoh, DHA bila kena pecat pasal karenah sendiri salahkan anwar ibrahim plak....lepas tuh berselindungkan agama,melayu dan insitusi diraja...ceh..wiek..nak muntah. kalau org yang beriman ia tak akan menyalahkan orang lain malah redha segalanya....DHA ni sememangnya adalah ACUAN dari UMNO....tu yang jadi macam tuh....manyak sikularrr

Tanpa Nama berkata...

sedeh bila melihat manusia berubah. semuga en hasan muhasabah.

Tanpa Nama berkata...

Orang2 yg kena pecat atau keluar parti ni kenapa perlu salahkan DSAI sebagai punca? Hebat betul DSAI hingga dilabelkan begitu.. Tp aku mmg support DSAI dr beliau dipecat hingga apa saja yg diperjuangkan oleh beliau

Qaseh Bonda berkata...

Mana nak letak muka bila sendiri dok hebahkan saya ada PhD. Saya dididik berlandaskan kajian dan pemikiran. Perrr!!! Malula kat tok guru dan alim ulamak yang 30 juzuk ada diminda, dihati dan dalam perilaku. Apalah sangat phd ko tu. Sah2 dah memang termaktub Perut Hasad Dengki.( sila tengok betul2 ijazah kalau benar ko anak melayu)

Simpanlah ijazah ko tu kat dinding biar anak cucu ko tengok betapa atok deme udah Permanent Head Damage ( kalau ko ala2 otak inggeris la pulak ) Padanlah orand tua2 dulu dah buat lagu hasan budak jaga lembu. Betapa jauhnya fikiran atok nenek kita...xpayah pun ada sarjana.

Mujur dinyahkan cepat sebelum keputusan Anwar dibebaskan. Tanniah pada pimpinan tertinggi yang arif dalam mengenal hati budi. Tak perlu ada Ph.D dalam membuat keputusan amal makruf nahi munkar. Berani membakul sampahkan jenama yang tidak senonoh.

Asal kapas dari benang, dari benang dibuat kain, barang lepas jangan dikenanglah wahai si hasan..exco baru akan dipegang oleh orang lain.

Selamat mengunyah cekelat angin!!