03 Februari 2012

Laporan: ‘Kemungkinan besar Israel akan serang Iran’

10 Rabi'ul Awal 1433H. [MOD] -

WASHINGTON - Setiausaha Pertahanan Amerika Syarikat (AS), Leon Panetta percaya bahawa ada "kemungkinan yang besar" Israel akan menyerang lokasi nuklear Iran menjelang musim panas ini, demikian menurut Washington Post dalam ruangan editorial disiarkan semalam.

Bagaimanapun, apabila wartawan yang mengiringinya ke Brussles bertanya mengenai pendapat ruangan itu, Panetta enggan mengulas.

"Saya tidak akan mengulas perkara itu. David Ignatius boleh menulis apa yang beliau boleh tulis tetapi berkenaan apa yang saya fikir dan apa pendapat saya, saya menganggap ia sebagai sesuatu yang milik saya dan bukannya pihak lain," kata beliau dipetik AFP.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tak berapa nak percaya sbb amerika tak pernah perang ngan iran

Tanpa Nama berkata...

lakonan aje kot !

Tanpa Nama berkata...

Iran kan rakan Yahudi. Syiah kan anti Sunni. Kebanyakkan Palestine org sunni.