07 Mac 2012

Pilihlah aku: Rafa

14 Rabi'ul Akhir 1433H. [MOD] -

RAFAEL Benitez memberitahu The Blues bahawa dia calon paling sesuai menggantikan Andre Villas-Boas yang dipecat, Ahad lalu.

Bekas pengurus Liverpool itu berkata, dia mempunyai segala kelebihan dan kelayakan diperlukan Roman Abramovich untuk mengemudi dan meletakkan kembali Chelsea ke landasan tepat selepas terbabas musim ini.

“Saya belum menerima sebarang tawaran atau dihubungi wakil Chelsea. Tapi saya sedia berbincang.

“Lagi pun, saya ada statistik yang cemerlang. Fakta tidak menipu,” katanya yang pernah membawa Liverpool menjulang trofi Liga Juara-Juara pada 2005.

Malah, Benitez muncul sebagai antara pengurus yang menjulang trofi di tiga negara berbeza iaitu di Sepanyol, England dan Itali.

“Saya sukakan cabaran dan situasi di Stamford Bridge mendorong saya untuk tampil dan membantu Chelsea memenangi semula trofi,” katanya.

Sebelum ini, beberapa nama dikaitkan untuk mengisi kekoso­­ngan ditinggalkan Villas-Boas antaranya Benitez, Pep Guar­diola dan Jose Mourinho yang dipecat Chelsea pada 2007.

Sinar Harian

Tiada ulasan: