28 Mei 2012

Dentuman kuat ganggu solat

7 Rejab 1433H. [MOD] -

TUMPAT – Seorang warga emas yang sedang mengerjakan solat Asar nyaris maut apabila bahagian dapur rumahnya di Kampung Pak Keral di sini, dirempuh sebuah lori sarat bahan binaan, petang kelmarin.

Dalam kejadian kira–kira jam 4.30 petang, lori dipandu seorang lelaki bersama kelindan terbabas di selekoh tajam menyebabkan lori terbalik dan merempuh rumah berkenaan.

Mangsa, Awang Noh Awang Kecik, 58, berkata, dentuman kuat di bahagian dapur mengejutkan dia yang ketika itu sedang solat Asar.

“Saya terpinga sekejap, tanpa berlengah terus turun ke halaman rumah untuk melihat apa yang berlaku.

“Saya tergamam apabila dinding dapur pecah dan sebahagian badan belakang lori terperosok masuk ke bahagian dapur rumah,” katanya.

Awang Noh berkata, dia bersyukur tiada kemalangan jiwa berlaku kerana ketika kejadian anak dan cucunya menghadiri majlis pertunangan saudara di Kota Bharu.

Menurutnya, kalau mereka ada ketika kejadian itu, pasti ada cedera dirempuh lori terbabit kerana lori itu terbalik di lokasi cucunya bermain.

“Alhamdulillah kedai binaan terbabit memberi sedikit bantuan untuk pakcik membaiki kerosakan rumah ini,” katanya.

Difahamkan pemandu lori terbabit tidak mengalami sebarang kecederaan, hanya kelindan cedera ringan dan punca lori terbabas dipercayai akibat tayar pecah.

Sinar Harian

2 ulasan:

zizi3131 berkata...

Agar terbuka pintu hati mangsa untuk menyokong gerakan islam... Selepas kejadian tersebut

zizi3131 berkata...

Agar terbuka pintu hati mangsa untuk menyokong gerakan islam... Selepas kejadian tersebut