09 Mei 2012

Lagak samseng: Buruh diperintah bayar pampasan

17 Jamadil Akhir 1433H. [MOD] -

KOTA BHARU – Gara-gara cuba berlagak samseng dengan memecahkan cermin kereta milik seorang doktor, bulan lalu, seorang buruh menerima padah apabila didenda RM2,500 oleh Mahkamah Majistret di sini, semalam.

Selain itu, Mohamad Firdaus Ismail, 22, juga diarah Majistret Mohd Fazaly Ali Mohd Ghazaly supaya membayar pampasan berjumlah RM2,000 kepada mangsa. Sekiranya gagal, dia akan dihukum sembilan bulan penjara.

Mohamad Firdaus dari Kampung Pauh Badang, Jalan PCB di sini, didapati bersalah melakukan perbuatan khianat itu pada jam 7.30 pagi, 21 April lalu.

Dalam kejadian itu, pengadu, seorang doktor pakar, menaiki kereta jenis Mercedez Benz melalui Lorong Sekolah Ismail 3 dan berselisih dengan kereta dinaiki Mohamad Firdaus sebelum berlaku perselisihan faham.

Selesai menghantar anaknya ke sekolah, pengadu sekali lagi melalui jalan sama dan keretanya ditahan Mohamad Firdaus yang mengarahkan pengadu supaya turun dari kereta.

Pengadu yang bimbang akan keselamatannya enggan turun dan Mohamad Firdaus kemudian memukul cermin hadapan kereta menggunakan sebatang kayu.

Pengadu yang tidak berpuas hati membuat laporan dan polis menahan Mohamad Firdaus.

Kes dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya negeri, Mohd Hafiz Abd Rahman.

Sinar Harian

Tiada ulasan: