03 Mei 2012

Pembeli rumah Sg Sering ditawar pinjaman

11 Jamadil Akhir 1433H. [MOD] -

KUALA LUMPUR, 3 Mei: Pembeli-pembeli Rumah Kos Rendah Projek Sungai Sering, Hulu Kelang yang belum lagi mendapat sebarang pinjaman bank adalah diminta hadir di Auditorium Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ), Menara MPAJ, Jalan Pandan Utama di Pandan Indah pada hari Ahad, 13 Mei di antara jam 10.00 pagi hingga 3.00 petang.

Exco Perumahan, Pengurusan Bangunan dan Setinggan Negeri Selangor, Iskandar Abdul Samad (gambar) berkata, Lembaga Perumahan Dan Hartanah Selangor dan MPAJ telah mendapat persetujuan beberapa buah bank bagi pembeli-pembeli tersebut membuat permohonan pinjaman bank.

Katanya, pembeli-pembeli yang telah ditolak permohonan mereka sebelum ini juga diminta hadir agar satu penyelesaian dapat dikenalpasti.

“Pembeli-pembeli yang telah menerima notis pembatalan tawaran membeli rumah kos rendah dari pemaju juga perlu hadir,” ujarnya dalam satu kenyataan.

Menurutnya, program hari tersebut adalah tarikh akhir bagi mereka yang mempunyai masalah dengan bank atau sebarang masalah-masalah lain untuk mengemukakannya kepada Kerajaan Negeri dan pemaju.

“Mereka yang masih belum mendapat pinjaman bank dan tidak hadir pada hari tersebut berkemungkinan besar akan kehilangan hak membeli rumah di projek tersebut,” ujarnya yang juga Adun Chempaka.

Harakah Daily

Tiada ulasan: