25 Jun 2012

T-Team: Ingkar arahan, hilang semangat punca merosot

5 Syaaban 1433H. [MOD] -

KUALA TERENGGANU - Faktor mengingkari arahan dan hilang semangat juang dalam beberapa saingan Liga Super sejak belakangan ini antara sebab prestasi pasukan T-Team kian merosot hingga menjejaskan sasaran carta empat teratas.

Masalah membelenggu skuad penyu muda ini nyata menggusarkan jurulatih mereka, Yunus Alif dalam mengharungi enam baki perlawanan liga sebelum ia berakhir seminggu sebelum bermulanya bulan Ramadan (14 Julai). Jurulatih berusia 54 tahun ini memberitahu anak buahnya itu seolah-olah berada dalam keadaan ‘tidak tenang’ ketika berada di atas padang.

“Apa yang menyedihkan, pemain tidak mematuhi arahan dan mempraktikkan apa yang diajar apabila mengekang asakan pasukan lawan. “Dari pemerhatian saya, sejak belakangan ini mereka kehilangan semangat menyebabkan mutu permainan telah merosot,” katanya

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas tamat perlawanan T-Team yang terpaksa akur dengan keputusan seri 1-1 bersama Negeri Sembilan di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah di sini malam tadi. Dalam perlawanan malam tadi, Yunus membuat percaturan dengan menurunkan ramai pemain simpanan ekoran beberapa pemain tonggak utama mengalami kecederaan dalam perlawanan sebelumnya.

Namun beliau terkilan kerana pemain simpanan idak mempamerkan aksi yang diharapkan, mungkin disebabkan terlalu lama berada di atas bangku simpanan.

T-Team kini menduduki tangga ketujuh dengan 28 mata akan bertandang ke Stadium Darul Aman menentang Kedah Selasa ini. -- Bernama

Sinar Harian

Tiada ulasan: