28 Ogos 2012

Modric sertai Real Madrid

10 Syawal 1433H. [MOD] -

REAL Madrid akhirnya menandatangani perjanjian selama lima tahun dengan pemain Tottenham Hotspur, Luka Modric dengan bayaran sekitar £30 juta (RM100 juta), musim ini.

Dalam satu kenyataan di BBC, kelab gergasi Sepanyol dan Tottenham telah mencapai persetujuan untuk melakukan perpindahan Modric ke Madird.

Pengerusi Tottenham, Daniel Levy yang mengesahkan perpindahan Modric berkata, perpindahan itu kini hanya menunggu pemeriksaan perubatan dan sekiranya berjalan dengan lancar, urusan akan dipercepatkan.

"Kedua-dua kelab telah mencapai persetujuan mengenai perkara ini.

"Meskipun Modric merupakan pemain hebat buat kami tapi kami merelakan dia menyertai Real Madrid di mana kelab yang kami melihat satu kerjasama jangka panjang,'' kata Levy yang turut menjelaskan bahawa perjanjian itu juga melibatkan kerjasama dalam soal kejurulatihan, latihan dan hubungan komersial.

Sebelum ini, usaha Real untuk membeli pemain dari Crotia itu tergendala seketika selepas pengerusi Spurs, Daniel Levy menuntut yuran perpindahan bernilai £40 juta (RM200 juta).

Sementara itu, Presiden Real Madrid, Florentino Perez dalam kenyataannya di laman web kelab mengalu-alukan perjanjian tersebut.

"Kami bangga menerima Modric dan berminat untuk mengadakan kerjasama lebih erat dengan Tottenham.

"Jadi, dengan membeli seorang pemain yang berbakat, saya berharap Modric dapat memainkan peranan dan membantu rakan sepasukan untuk mencari kemenangan.

Manakalah bagi pemain berusia 26 tahun itu berkata: "Saya sangat berbesar hati dan berbangga apabila dipilih untuk beraksi bersama kelab terbaik di dunia ini.

"Saya betul-betul teruja," kata Modric.

Luka telah membuat 160 penampilan bersama Tottenham dan menjaringkan 17 gol selepas meninggalkan Dinamo Zagreb pada 2008.

Sinar Harian

Tiada ulasan: