13 September 2012

'Innocence of Muslims' berniat jahat, provokasi

26 Syawal 1433H. [MOD] -

KUALA LUMPUR: Ikatan Lepasan Mahasiswa Mesir (Ilmam) mengutuk keras sebarang usaha untuk menjejaskan kesucian Islam yang sengaja dicetuskan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab menerusi sebuah filem berjudul Innocence of Muslims.

Presidennya, Dr Aminurrasyid Yatiban berkata, menurut satu sumber, filem yang diarahkan oleh Bacile (seorang Yahudi Israel) itu menelan belanja sebanyak USD5 juta dibiayai oleh 100 Yahudi.

Katanya, kandungan filem yang jelas berniat jahat itu sengaja menimbulkan provokasi seperti menyebutkan Islam is a cancer, period dan sebagainya.

”Perkara ini jelas mencemarkan kesucian Islam dan dakwaan yang sangat tidak betul serta menimbulkan provokasi melampau terhadap umat Islam,” ujarnya dalam satu kenyataan.

Justeru, ujarnya Ilmam menyeru semua umat Islam agar mempunyai sensitiviti yang tinggi dengan mengambil berat sebarang usaha yang boleh menyelewengkan ajaran Islam yang suci dan murni.

Harakahdaily/-

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kenapa Islam dikutuk tak habis-habis ? Ada masalahlah ajaran Islam ? Adakah Islam bermasalah kepada dunia, masyarakat, kaum, penganut lain, pergaulan, keadilan, moral dan lain-lain lagi. Manusia adalah sesama agamalah menyebab manusia dibahagi seperti berkaitan makanan, binatang, perkhawinan, undang, pergaulan dan lain lagi.