24 April 2013

Husam yakin boleh tawan Putrajaya

13 Jamadil Akhir 1434 H. [MOD] -


Husam Musa

Datuk Husam Musa
PUTRAJAYA - Pakatan Rakyat (PR) boleh menawan kerusi Putrajaya pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) jika jumlah hadirin yang disaksikan malam tadi berterusan, kata Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa.

Calon kerusi Putrajaya ini berkata demikian ketika berceramah bersama bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Muhammad Muhd Taib di sini semalam.

Menurutnya, kehadiran untuk menjadi calon di Parlimen Putrajaya yang menjadi kubu kuat Barisan Nasional (BN) adalah atas sokongan rakyat.

Beliau berkata, sokongan rakyat yang bersama Pas dan PR akan memberi laluan untuk mengubah kerajaan pada 5 Mei ini.

"Saya datang sini bukan untuk kalah, saya datang dengan sokongan anda semua.

"Saya seorang Islam mesti merendah diri... tapi apa salahnya kalau kita tumbangkan (Datuk Seri) Tengku Adnan (Tengku Mansor) pada kali ini," katanya kepada 5,000 hadirin.

Mengulas lanjut, Husam juga menegaskan wang pertaruhan bagi merbut kerusi Parlimen tersebut tidak akan hilang dengan sokongan yang diberikan rakyat.

"Semalam (kelmarin) Muhyiddin ada cakap di sini, dia cakap saya akan hilang wang pertaruhan.

"Insya-ALLAH, saya tak akan hilang deposit jika begini ramai yang menyokong saya, saya datang sini untuk menang," katanya.

Dalam pada itu, Husam turut menjelaskan mengenai manifesto PR dalam ceramahnya termasuklah soal minyak dan tol.

Beliau juga menyatakan hasrat untuk bersama Tengku Adnan, penyandang kerusi Parlimen Putrajaya, bersama-sama melawat tapak pembinaan kereta api laju yang terbengkalai.

Sinar/-

Tiada ulasan: