27 Mac 2009

ADUN Titi Serong lapor polis bolg tulis "Kill Nizar".

BUKIT GANTANG : Satu laporan polis mengenai Blog yang menyiarkan satu tulisan dan belakang wanita yang ditulis dengan tatto "kill nizar" di Balai Polis Changkat Jering dan di IPD Taiping. Laporan itu telah dibuat oleh ADUN Titi Serong, Drs. Khalil Idham Lim.

Berikut ini adalah laporan penuh tersebut :

LAPORAN POLIS

Tarikh laporan : 26 Mac 2009
Nama Pelapor : YB. Drs. Khalil Idham Lim Abdullah
Jawatan :ADUN Titi Serong Perak.
No. Kad pengenalan : 641102-03-5125
Alamat : No.15 Jalan Wawasan 8, Taman Wawasan Jaya, Parit Buntar.
No. Talipon :019 4759697

Inilah Laporan Polis saya :-

Semasa saya melayari internet pada pagi ini 26 Mac 2006 kira-kira jam 9.00 pagi di Markaz PAS Ayer Kuning, saya sangat terkejut dengan satu laman web http://perakbangkit.blogspot.com/ (seperti yang dilampirkan) telah menulis dan menyiarkan gambar dan tulisan yang melampau dan dengan tujuan yang tidak baik.

Saya mendapati tulisan bertajuk “Kill Nizar” dan tulisan “kill nizar” pada badan wanita seperti yang disiarkan oleh penulis blog tersebut adalah sangat tidak bertanggung jawab, menghasut dan satu penghinaan.

Dipercayai ianya diterbitkan kerana berkaitan dengan pengumuman Dato’Seri Ir. Muhamaad Nizar Jamaluddin sebagai calon PAS bagi PRK Bukit Gantang seperti yang diumumkan oleh Presiden PAS pada 23 Mac 2009 di Padang Taman Kota Jaya Simpang.

Oleh itu saya memohon dari pihak Polis untuk mengadakan siasatan terperinci kepada penulis blog tersebut kerana ianya mengandungi unsur-unsur menghasut yang melampau diluar batas undang-undang Negara.

Laporan ini juga adalah satu laporan untuk melindungi Dato’ Seri Muhammad Nizar Jamaluddin dari sebarang ancaman keselamatan yang menyalahi undang-undang Negara , serta saya mendakwa sekiranya apa-apa yang berlaku kepada beliau selepas laporan ini dibuat adalah kesan dari laman blog yang menghasut ini, dan tindakan sewajarnya hendaklah diambil kepada pemilik blog ini.

Sekian laporan saya yang sebenarnya,



(YB. DRS. KHALIL IDHAM LIM)

24 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mari kita lihat samada sebarang tindakan akan diambil di Malaysia, negara Islam 'serba boleh' ini...

Unknown berkata...

Apa nak dikecuhkan, orang gila akan buat apa saja yang dia suka!

Biasanya orang macam ini adalah orang sasau atau pun buang tabiat. Kalau sasau dah dekat nak gila, kalau buang tabiat dah dekat nak mati.

Tanpa Nama berkata...

Saya telah melihat blog tersebut...ternyata puak-puak UMNO yang dah nak mampus tu dah dalam keadaan terdesak yang amat sangat. Penulisannya langsung tak bermoral dan berfikiran cetek. Nescaya Allah s.w.t akan memberi balasan yang setimpal kepada penulis blog tersebut.....Takbirrr.
ZAZ

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah, bagus tindakan drs. PerakBangkit memang melampau. Semoga Allah membalas kejahatan PerakBangkit.

Tanpa Nama berkata...

Assalamulaikum,
Saya telah melawat laman yang diberikan itu dan masyaallah, inilah rupanya orang yang mengaku dirinya Melayu. Semakin bertambahnya rasa meluat saya terhadap UMNO ni.

Busbar berkata...

teruknya manusia blog perakbangkit ni... mcm xde agama

EQUILIBRIUM berkata...

bagus pilis siasat posting perakbangkit yg tahun lepas sekali. tulisan dia penuh dgn maki hamun mencarut dan menghasut saje.

si lembik's berkata...

elok ditangkap sahaja penulis blog tersebut..udahla merapu pas tu nak hasut orang untuk membunuh pula

Tanpa Nama berkata...

patut di ambil tindakan......

Malaysian berkata...

Live UMNO Vice President result here!
Keputusan Terkini Majlis Tertinggi UMNO disini!

Time : 9.15pm
Date : 26 March 2009

http://gomalaysian.blogspot.com/

Raziq Najab berkata...

Dah x pelik sekarang ni.. UMNO/BN ni memang melahirkan ahli2 yang samseng dan tidak bermaruah malah berani membunuh.
"Bapa borek anak rintik"
.. C4 yang digunakan utk meletupkan Altantuya sentiasa dalam ingatan rakyat!

Tanpa Nama berkata...

Salam YB ,

ada kesilapan ...-->>>internet pada pagi ini 26 Mac 2006 kira-kira jam 9.00 pagi di Markaz PAS Ayer Kuning,<<<-- sepatutnya 2009 ....

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah..saya sokong laporan polis ini dibuat..mgkin pas patut ambil satu tindakan undang2 bg pihak hj.nizar terhadap blog perakbangkit yg semakin melampau..

Tanpa Nama berkata...

ya Allah...
lindungilah mereka yang bertaqwa..
moga ALLAH memberi hidayah kepada blogger.
saya dah lawat blog tu...
perbuatan yang menjijikkan....memualkan....
tak dapat bayangkan ada manusia macam tu...
Ya ALLAH ALLAHHUMMA yahdiihim.. wayahdina...
To ALL ...ALLAHHUMUSTA'aN..
wassalam

Tanpa Nama berkata...

setakat laporan polis je lah YB,perak bangkit dan yg sewaktu dgnnya berani kerana dia tau polis akan hanya bertindak atas arahan pemimpin tertinggi umno/BN.sebagai pencacai umno/BN,mereka sentiasa dilindungi oleh polis,SPRM,mahkamah,menteri dan media..... HANYA ALLAH YG MAHA ADIL,DAN KEPADA ALLAH TEMPAT KITA MENGADU.....

Tanpa Nama berkata...

BLOGGER SPT 'PERAK BANGKIT' DAN GENG SETAN DLM BPN ADALAH MANUSIA BACUL SAMA SPT YAHUDI... SAYA YAKIN BILA UMNO/BN SEMAKIN LEMAH DAN NAZAK 'PERAK BANGKIT' AKAN REBAH DAN TIDAK AKAN BANGKIT LAGI SEHINGGALAH DIHUMBANKAN KEDALAM NERAKA OLEH ALLAH!

Tanpa Nama berkata...

Salam. Sayugianya kita mendoakan semoga blogger perakbangkit insaf, bertaubat serta menulis kenyataan yang betul dan tepat. Janganlah kita mendoakan kejahatan untuknya kerana dia juga Islam..Barangkali dia kurang mendapat didikan agama tidak seperti anda semua... Oleh itu, mari lah sama-sama kita mendoakan semoga beliau sedar akan kesilapannya dan kembali ke pangkal jalan.

Tanpa Nama berkata...

tarikh kena betul, laporan polis dibuat pada 26 mac 2009, tapi Drs. tersilap buat pada laporan polis "melayari internet pada 26 mac 2006..."

saya rasa ini perlu diperbetulkan.

Malaysian-2Day berkata...

Adakah di sebabkan tajuk post yang di tulis oleh Perak Bangkit iaitu "Kill Nizar!!!" menyebabkan laporan ini di buat? Adakah anda membaca penulisan Perak Bangkit dalam post nyer tu? Ada dia suruh kita bunuh D.S. Nizar? Apa pendapat anda tentang ayat ini "Mari Kita KUBURKAN BN di Bukit Gantang" adakah ini juga boleh di anggap hasutan untuk membunuh berjuta-juta ahli2 Barisan Nasional? Jangan terlalu NAIF. Penulisan BLOGGER2 UPAHAN Pakatan Rakyat juga penuh dengan hasutan dan fitnah.

Idham Lim (林川興) berkata...

kuburkan BN bermaksud umum kepada parti yang boleh hidup dan juga mati, sebagaimana yang saudara sudah lupa dengan diharamkan UMNO pada tahun 1988 satu masa dulu. Parti semangat 46 juga telah dikuburkan oleh pengasasnya tengku razaligh hamzah.

Tetapi Kill Nizar dengan maksud khusus yang sangat tidak bertanggung jawab. Cuba saudara buka blog berkenaa, sangat tidak beradab dan diluar batas moral khususnya akhlak Islam.

Kalau saudara bersetuju dengan blog itu artinya saudara adalah pendokong ke kebobrokan akhlan sedemikian rupa.

dihari jumaat yang mulia ini, mohonlah hidayah dan petunjuk Allah semuga tindakan kita mendatangkan pahala buka nya dosa.WM.

Malaysian-2Day berkata...

Bukan menyokong, saya sendiri pernah menegur ahli BPN agar tidak menggunakan perkataan2 yang lucah dan berbau ugutan, tetapi kita kene ingat, KILL NIZAR! saya yakin pada saudara Perak Bangkit ini bermaksud mengalahkan NIZAR di dalam pilihanraya. Janganlah begitu sempit pemikiran kita. Saya juga banyak membaca celaan2 makian2 yang di lemparkan oleh blogger2 PR terhadap para pemimpin UMNO, tetapi saya tak mengambilnya sebagai sesuatu yang sirius, kerana ini adalah penulisan pendapat peribadi orang yang mungkin sangat marah dan tidak mahu menzahirkannya dengan perbuatan.

Apa pun saya mintak kita semua jangan terlalu memandang sirius perkara2 remeh sebegini. Lain la kalau Perak Bangkit menghantar peluru kepada NIZAR.

Tanpa Nama berkata...

payah kalau cakap dengan orang yg tak paham nie... kill nizar tu dah kira menghasut supaya nizar tu dibunuh.. pergi sekolah la balik Malaysian-2Day,,,,

Tanpa Nama berkata...

betul tu.... Malaysian-2Day baik pi sekolah balik... belajar bagi habis... sebab orang umno ni kalau cakap mereka akan buat betul... asalkan hajat mereka tercapai walaupun ianya menyalahi syarak...

Tanpa Nama berkata...

ALLAH BERADA DI BUMI MENJELANG KIAMAT!!!!

Tenang-tenangkan diri...
Sila layari manatuhanallah.wordpress.com/

Setelah layari, sila buat aduan kpd jabatan agama atau pihak berwajib sebelum membuat sebarang penilaian…

- Terima Kasih

Krulayar