06 Mei 2009

Laporan kepada Jabatan Agama Perak mengenai kegiatan "syirik" di DUN Perak dilakukan.

Satu laporan kepada Jabatan Agama Islam Ipoh terhadap kegiatan "syirik" di Dewan Negeri Perak telah di buat oleh Ngo Jamaiay yang diwakili oleh Zairul Azrul Zainal Abidin pada jam 11.00 pagi tadi. Pegawai bahagian Penguatkuasa , Ust. Faisal telah menerima laporan itu bagi pihak jabatan Agama islam Ipoh. Demikian antara kenyataan rasmi yang saya dapat dari Sdr. Zairul dalam panggilan melalui talipon sebentar tadi.

Beliau juga memaklumkan pada jam 2.30 petang ini satu memo rasmi akan dihantar sekali lagi kepada pihak berkenaan.

Laporan ini adalah rentetan dari kenyataan media ADUN saya Ahad lepas.

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

syabas.... Jamaiay.... teruskan usaha.... banteras kegiatan syirik nie..... be-end dah mulakan perbuatan syirik.... dah la sekular... syirik plak tue.... ape nak jadi dgn be-end ameno nie....

Jebat berkata...

U-udah
M-melayu
N-nak bomoh
O-orang

Tanpa Nama berkata...

Guna bomoh memang le syirik....dan sokong UMNO pun syirik

Jebat berkata...

partipun syirik...

Jebat berkata...

akai ada ka.....

Jebat berkata...

Apa nak jadi ni....menggunakan bomoh pulak, mana mufti pergi?

Tanpa Nama berkata...

Allah huakhbar !

Jebat berkata...

Apa alasan mufti Perak?

Abdullah Ngah berkata...

kalau perkara halal haram tiada perbezaan bagi orang umno, apa lah sangat dengan menggunakan bomoh yang dianggap syirik oleh orang PAS.

Bukan setakat itu sahaja, malah orang umno yakin mereka juga islam, walaupun tidak pernah solat seumar hiduppun, tidak pernah keluar zakat seumar hiduppun, walaupun tidak puasa seumar hidupun, kerana sudah mengucap kedua kalimah syahadat.

inilah fahaman orang Umno selama ini.Fahaman Islam libralisme yang menganggap agama sama sahaja. sehingga menyebabkan ada yang menganggap sesiapa sahaja memerintah sama sahaja.Yahudi pun sama. Sebab itu mereka iktiraf israel dan tolak hamas.

Jadi pasal syirik menggunakan bomoh bagi mereka kecil sahaja.

Kalau besar mana mungkin mereka menggunakan bomoh.

Tanpa Nama berkata...

DLM KITA DOK REPOT PD JAB.AGAMA ISLAM, TERINGAT SAYA KES RASUAH SEKS YG ADA BABITKAN KES PENGKHIANAT PAKATAN RAKYATTU? APA CITE TERKINI WAHAI PJBT AGAMA?

afya berkata...

kita doakan orang yang sesat kembali ke pangkal jalan. janganbiarkan mereka trus sesat. tanggyngjawab kita utk dakwah kepada meraka. soal terima atau tidak bukan urusan kita. hanya mereka mampu ubah nasib mereka. hidayah milik Allah. kita teruskan uasaha nabi terus berdakwah. sesama islam dan belum islam. insyaAllah. islam kembali teguh.